تاکید استاندار قم؛

تمرکز مدیریت استان قم همچنان بر صنعت، کار و اشتغال خواهد بود

استاندار قم گفت: طی شش ماهی که از دوره جدید مدیریت استان می‌گذرد، بیشترین تمرکز بر حوزه صنعت، کار و اشتغال بوده و بر ادامه این روند تاکید داریم.

استاندار قم گفت: طی شش ماهی که از دوره جدید مدیریت استان می‌گذرد، بیشترین تمرکز بر حوزه صنعت، کار و اشتغال بوده و بر ادامه این روند تاکید داریم.

سید محمدتقی شاهچراغی عصر یکشنبه در جلسه هم‌اندیشی با جمعی از کارآفرینان قم در محل یکی از واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی شکوهیه طی سخنانی اظهار داشت: ما از همان روز اولی که آمدیم، اعلام کردیم که اگر کاری از ما بر می‌آید، انجام می‌دهیم.

استاندار قم در ادامه خطاب به تولیدکنندگان استان خاطرنشان کرد: در کنار همه مشکل‌هایی که مطرح شد، بارقه‌هایی از امید نیز هست، که در صورت رفع موانع، شاهد رشد و توسعه استان باشیم.

شاهچراغی در ادامه با بیان اینکه سمت و سوی کشور این است که مسائل و مشکل‌ها برطرف شود بیان داشت: بخشی از این مشکل‌ها، به قانون برمی‌گردد که باید در جای خودش تلاش شود، و بخشی نیز مربوط به آیین‌نامه‌های سازمان‌های بالادستی می‌باشد.

وی با یادآوری اینکه‌ جهت‌گیری‌های کلان کشور در حوزه‌های مختلف، مالی و منابع بانکی به سمت واگذاری در حال حرکت است تصریح کرد: در حوزه ماموریت‌ها و مسئولیت‌هایی که قبلا باید فقط در مرکزیت کشور پیگیری می‌شد، همه تلاش‌ها این است که در استان‌ها دنبال شود، ما نیز رویکردمان همین است، از این رو از سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی انتظار می‌رود، در مسیر حل مسائل گام بردارند.

استاندار قم با بیان اینکه تیم اجرایی استان در دولت سیزدهم، به‌تازگی کامل شده است خاطرنشان کرد: آنجایی که امکان پیگیری مشکل‌ها بوده، پیگیری کردیم و به نتیجه هم رسیدیم.

وی با تاکید بر اینکه مصوبه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع استان باید تعیین تکلیف شود گفت: کسی که زمینی را در شهرک‌های صنعتی استان گرفته، باید تکلیفش روشن شود، نمی‌توان هر روز ۱۰۰ هکتار زمین به شهرک‌ها الحاق کرد.

وی ادامه داد: در توسعه شهرک‌های صنعتی، اولویت با کسانی است که زمین به آنها واگذار شده، شرکت‌ شهرک‌ها اگر مشکلی وجود دارد، آن را حل کند.

استاندار قم همچنین با بیان اینکه مصوبه‌های مجلس شورای اسلامی و دولت قابلیت پیگیری دارد یادآور شد: تا پیش از این، همه اختیار تسهیلات بانکی با استان بود، اما اکنون یک تغییرهایی کرده، دولت نیز اصرار دارد که اصلاح شود.

وی تصریح کرد: حجم تسهیلاتی که برای استان دیده شده، همچنین یک عدد سرمایه در گردشی که در قالب یک صندوق به استان داده می‌شود، اگر اختیارات آن نیز داده شود، برخی از مسائل حل خواهد شد.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جدی بودن معضل کسری برق در استان گفت: واحدهای صنعتی که مصرف برق سنگینی ندارند، یک فکری برای تامین برق مستقل داشته باشند، چرا که مسیری که در بحث تولید انرژی شروع شده، تا رسیدن به نتیجه، به زمان زیادی احتیاج دارد، برق یک مشکل جدی است، اُفت آب در برخی از سدها، پایین‌تر از حدی است، که برای چرخاندن نیروگاه برق نیاز است.

استاندار قم همچنین با حضور در شهرک صنعتی شکوهیه قم، از یک واحد تولید انواع شیشه بازدید کرد.

در جلسه هم‌اندیشی‌ استاندار قم با تعدادی از کارآفرینان استان که همزمان با روز کارآفرین ترتیب یافته بود، مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران استان در زمینه‌های مختلف آب، برق، گاز، تسهیلات بانکی، بیمه و غیره در یک فضای صمیمانه مورد بررسی قرار گرفت.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) – قنوات – و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها به خصوص دو شهرک راهبردی شکوهیه و محمود آباد موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۵۹ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌ است.