غضنفری؛ معاون سابق استاندار قم

غضنفری: کل کشور از سرمایه‌گذاری در ظرفیت‌های قم منتفع خواهد شد

معاون سابق هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با تصریح بر این که جمله «اینجا قم است» نیازمند تبیینِ همراه با نگاه آینده‌نگرانه است تأکید کرد: شایسته است تا نظام و دولت بر توانمندی‌ها و استعدادهای قم تمرکز کنند و سرمایه‌گذاری درستی در این زمینه انجام دهند. مهرداد غضنفری در گفتگو با فارس با اشاره به […]

معاون سابق هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با تصریح بر این که جمله «اینجا قم است» نیازمند تبیینِ همراه با نگاه آینده‌نگرانه است تأکید کرد: شایسته است تا نظام و دولت بر توانمندی‌ها و استعدادهای قم تمرکز کنند و سرمایه‌گذاری درستی در این زمینه انجام دهند.

مهرداد غضنفری در گفتگو با فارس با اشاره به ظرفیت‌های استان قم اظهار کرد: وجود اماکن مذهبی، فرهنگی و تاریخی در قم و همچنین حضور مراجع معظم تقلید و عُلَما در کنار موقعیت جغرافیایی استراتژیک استان، از جمله قابلیت‌های قم است که باید به خوبی بیان شود.

وی در تشریح نظر خود درباره جمله «اینجا قم است» یادآور شد: لازم است تا نگاه ما به این جمله، یک نگاه مثبت و معطوف به استعدادها و توانمندی‌های قم باشد که متأسفانه این‌چنین نیست و معمولا این جمله در مواردی استفاده می‌شود تا محدودیت‌ها و موانع موجود در قم یادآوری شود.

معاون سابق هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با ابراز تأسف از این که این جمله به یکی از موانع توسعه و پیشرفت قم تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد در این زمینه نیازمند یک جهاد تبیین هستیم، به بیان دیگر باید یادآور شویم که «اینجا قم است» یعنی اینجا استانی سرشار از قابلیت‌های مختلف در زمینه‌های مذهبی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است.

وی اضافه کرد: بنابراین جمله «اینجا قم است» یادآور قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این استان است و این نکته را متذکر می‌شود که نظام و دولت می‌توانند با سرمایه‌گذاری بر این قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها، همه کشور را از منافع این سرمایه‌گذاری بهره‌مند کنند.

غضنفری با اشاره به اهمیت نگاه مثبت متولیان در همه وجوه و بویژه در عرصه اقتصادی به قم یادآور شد: البته پیش نیاز این امر، وجود یک پیوست فرهنگی برای طرح‌های اقتصادی و البته فعالیت قابل توجه متولیان استان در انعکاس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان است تا توجه اثرگذاران به شکلی مثبت به توسعه استان معطوف شود.

وی با یادآوری این که قم نقشی اساسی در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی داشته است گفت: برنامه‌ریزی مسئولان امر باید به گونه‌ای باشد که جمله «اینجا قم است» عملا به معنای اشاره به قابلیت‌های بی‌بدیل استان باشد، نه این که نوعی هراس از این جمله برداشت شود.

معاون سابق هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم همچنین درباره ویژه و خاص بودن استان قم در بین استان‌های کشور نیز بیان کرد: تبیین این ویژه و خاص بودن هم ممکن است سبب مقاومت‌ها و برداشت‌های خاص در کشور شود، اما مسئولان باید تبیین کنند که منظور از ویژه و خاص بودن قم آن است که استعدادهای منحصر به فرد قم؛ شایسته توجه ویژه است.

وی با یادآوری این که نظام و دولت باید بر استعدادها و توانمندی‌های قم تمرکز کنند گفت: اگر سرمایه‌گذاری درستی در این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها انجام شود، قطعا منفعت آن به کل کشور خواهد رسید.

غضنفری سپس خاطرنشان کرد: بنابراین اگر استعدادها و توانمندی‌های قم به درستی به فعلیت برسد، هم نیازمندی‌های استان مرتفع می‌شود و هم می‌تواند بخشی از نیازهای کشور را به خوبی برطرف کند.