قدردانی و تشکر بیت آیت الله صافی از رهبری، مراجع و مردم

بیت مرجع فقید آیت الله صافی گلپایگانی از مراحم و الطاف مقام معظم رهبری و حضرات مراجع عظام تقلید، علما، مسئولان، عموم مردم در داخل و خارج از کشور به خاطر حضور پرشور در تشییع آن مرجع فقید تشکر کرد.

بیت مرجع فقید آیت الله صافی گلپایگانی از مراحم و الطاف مقام معظم رهبری و حضرات مراجع عظام تقلید، علما، مسئولان، عموم مردم در داخل و خارج از کشور به خاطر حضور پرشور در تشییع آن مرجع فقید تشکر کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه در این پیام آمده است: در واپسین روزهای ماه جمادی الآخرة، ماه منتسب به حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها، ارتحال غم‌بار و جانگداز مرجع عالیقدر و فقیه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، زعیم و پیشوای بزرگ شیعیان جهان، دلداده و دلسوخته حضرت ولیّ عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، حضرت آیة الله العظمی آقای حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی قدس سره، قلب امّتی را جریحه‌دار نمود و فقدان ایشان برای اسلام، ثلمه و خسارت سنگینی بود که جبران آن دشوار است.

پیام حاکیست: باید همواره در برابر مشیت و اراده الهی، تسلیم و خاضع بود و البته آنچه موجب تسلّی و آرامش قلوب مؤمنین در فقدان این مرد بزرگ و نادره دوران شد، لطف خاص الهی به آن لطف خدا و آرمیدن در روضه رضوان جنة الحسین علیه السلام در شب جمعه اول ماه رجب، شب لیلة الرغائب و ماه ریزش رحمت بیکران پروردگار بود.

پیام ادامه یافته است: بر خود وظیفه دانستیم که از همه دوستداران علم و فقاهت، مردم شریف مؤمن و ولائی ایران اسلامی و شهر مقدّس قم که با تشییع بی‌نظیر آن مرجع فقید جلوه‌ای پر معنا از پیوند عمیق مردم و مرجعیت را نشان دادند، بویژه ابراز لطف و محبت و همراهی شیعیان غیور کشور عراق در نجف اشرف و کربلای معلّی که آرام‌بخش آلام و تسلّی قلوب مؤمنین بود؛ قدردانی و سپاسگزاری داشته باشیم.

در این پیام آمده است: از مراحم و الطاف مقام معظم رهبری و حضرات مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، علما و اساتید حوزه‌های علمیه، اساتید محترم دانشگاه و رؤسای محترم قوای سه گانه جمهوری اسلامی ایران، مقامات، ارگان‌ها و نهادهای انقلابی و اصحاب رسانه، هیئات مذهبی و عموم مردم عزیز مسلمان که در مراسم تشییع و خاکسپاری شرکت داشته و در طول این چهل روز و بعد از اربعین آن عالم ربّانی، در شهرهای مختلف ایران و در سایر کشورها، مراسم عزاداری و بزرگداشت بپا داشتند تشکر می‌نماییم.

پیام حاکیست: در خاتمه از درگاه خداوند متعال بهترین اجر و پاداش را برای همه مؤمنین و مؤمنات و برای آن فقیه مجاهد و مرجع ولائی، علوّ درجات در اعلی علیین را مسألت داریم.

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید ۱۲ بهمن‌ سال گذشته پس از عمری تدریس و تحقیق و تالیف آثار گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی و همچنین عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان، در سن ۱۰۳ سالگی دارفانی را وداع گفت.