سفر سعید محمد به قم و دیدار با علما

سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در سفر به قم به طور جداگانه با حضرات آیات حسینی‌بوشهری، اعرافی و سعیدی دیدار و گفتگو کرد.

سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در سفر به قم به طور جداگانه با حضرات آیات حسینی‌بوشهری، اعرافی و سعیدی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این دیدار با تاکید بر اهمیت فرصت مناطق آزاد در توسعه تجارت و صادرات کشور گفت: این مناطق با امکانات و معافیت‌هایی که دارند می‌توانند زمینه‌ساز حضور فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کشور باشند.

آیت اللله سید هاشم حسینی بوشهری تصریح کرد: مراکز تصمیم‌گیری و نظارتی هم باید با شناخت دقیق از ظرفیت‌ها و فرصت‌های این مناطق، زمینه را برای تولید، صادرات و توسعه اشتغال، فراهم کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور هم در دیدار دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به نقش مناطق آزاد در تعامل تجاری و اقتصادی با دنیا و اهمیت بهینه سازی فرصت‌های موجود در این مناطق برای توسعه اشتغال و اقتصاد پایدار گفت: توسعه کمی این مناطق نمی‌تواند اهداف مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را محقق کند.

آیت الله علیرضا اعرافی افزود: کیفی‌سازی خدمات و محصولات تولیدی و استفاده از فناوری‌های نوین باید از اولویت‌های این مناطق باشد.

 

قوانین اقتصادی اسلام باید مورد توجه قرار گیرد

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (سلام الله علیها) نیز با بیان اینکه اسلام از هر چیزی بالاتر است و هیچ چیزی بر اسلام برتری ندارد، گفت: این را باید باور کنیم و در عمل خود به کار ببریم زیرا در کشورهای دیگر اقتصاد اصل است و همه چیز تحت الشعاع اقتصاد است ولی در اسلام اقتصاد محدودیت هایی دارد و آزاد نیست و باید به محدودیت های اقتصادی اسلام توجه شود.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه برای هر کاری باید یک جمع اندیشه ورز داشته باشید که علاوه بر علم، اهل عمل هم باشند و دستشان در کار باشد، افزود: یکی از اشکالات اقتصاد ما اظهار نظرهای غیر متخصصانه برخی از افرادی است که در حوزه های دیگری تخصص دارند همانطور که در دین هم افرادی که در رشته های دیگری تخصص داشتند نظراتی دادند که امروز اشتباه بودن آن آشکار شده است.

وی بهره مندی از نظر متخصصان حوزه تجارت بین‌الملل را در تقویت مناطق آزاد تجاری موثر دانست و گفت: تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز با حضور متخصصان این حوزه، زمینه را برای حضور موثرتر در بازار‌های بین المللی و بازدهی اقتصادی این مناطق فراهم می‌کند.

آیت الله سید محمد سعیدی افزود: ریل‌گذاری صحیح و در راستای اهداف کلان اقتصادی کشور باید سرلوحه تصمیم سازی در مناطق آزاد باشد.