تاکید آیت الله سعیدی بر لزوم حل مشکلات کشور؛

دولت با قدرت به جنگ قاچاق و رانت خواری برود

خطیب این هفته جمعه قم بر تلاش همه جانبه دولت مستقر بر لزوم حل مشکلات کشور و حل مشکل رانت خواری و قاچاق در کشور به عنوان یکی از شعارهای مهم انتخاباتی رئیس جمهور، تاکید کرد.

خطیب این هفته جمعه قم بر تلاش همه جانبه دولت مستقر بر لزوم حل مشکلات کشور و حل مشکل رانت خواری و قاچاق در کشور به عنوان یکی از شعارهای مهم انتخاباتی رئیس جمهور، تاکید کرد.

آیت الله سید محمد سعیدی ۳۰ اردیبهشت ماه در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلی قدس قم، با اشاره به مسایل و مشکلات کشور افزود: در حل مشکلات باید از کسانی استفاده شود که از تجربیات مدیریتی استفاده شود. تجربه مدیریتی در سطح کلان، همراه با تعهد و دلسوزی برای نظام وکشور و داشتن برنامه صحیحی و اطلاع رسانی درست و به موقع می تواند وضع کشور را بهبود ببخشد.

وی گفت: مشکلات کشور یک شبه به وجود نیامده که یک شبه به پایان برسد. برای بهبود وضع اقتصادی و قرارگرفتن اقتصاد کشور در مسیر صحیح باید با توجه به رهنمودهای دلسوزانه و راهگشای مقام معظم رهبری در این مسیر حرکت کرد. یکی از گام های اساسی و قاطع آن است که دولت محترم، با کمک سایر قوا باید رانت خواری را درکشور از بین ببرند.

خطیب جمعه قم بیان کرد: مسئولان نباید بگذارند که عده ای زالو صفت برای درآمدهای حرام خود باید زمینه درآمدهای آنها را از بین ببرند. اقدامات جدید دولت باید پاسخگوی نیازهای مردم باشد.

سعیدی اظهارکرد: میزان قاچاق و نوع آن در کشور افزایش پیدا کرده است. یکی از شعارهای مهم آیت الله رئیسی در رقابت های انتخاباتی، مبارزه با فساد و رانت خواری بود که در این زمینه گام های مهمی برداشته اند ولی هنوز جای کار بسیاری وجود دارد و مردم نیز با صبر و همراهی دولت را در این مسیر کمک کنند. دولت های استکباری از این اهداف سواستفاده می کنند.

وی یادآورشد: مردم مومن و پیرو ولایت در بسیاری از شهرها اعلام انزجار خود را از آشوب گران اظهار کردند. مردم عزیز ما باید کاملا به هوش باشند و رد پای دشمن را در این آشوب ها مشاهده کنند. دشمنان ما برای ضربه زدن به نظام از یک سو و همچنین برای امتیازگیری از ایران درمذاکرات استفاده می کردند. اگر پشتوانه مذاکره کنندگان قوی باشد می توانند از حقوق مردم به خوبی دفاع کنند.

وی افزود: خوشبختانه دولت آیت الله رئیسی ارتباط عمیقی با مردم دارد که می توانند از این مسیر بهترین راه حل ها را برای حل مشکلات مردم بیابند. همچنین همه نهادها باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند تادولت به اهداف خودش موفق باشد.

خطیب جمعه قم در خطبه اول نیز تفسیر آیه ۴۴ سوره توبه بیان کرد: خداوند در سوره توبه از موضع گیری مومنین و منافقین در زمینه جهاد در راه خدا یاد کرده است. در این آیه خداوند، با برشمردن ویژگی مومنان در برخورد با تکالیف شرعی صف مومنین از منافقین را جدا می کند و می فرماید که کسانی که به معاد ایمان دارند برای نرفتن به جبهه از پیامبر رخصت نمی خواهند.

سعیدی اظهارکرد: مومنان همیشه با کمال شوق و رغبت آماده جهاد هستند و امکان جهاد نداشته باشند همیشه محزون هستند. مومنان همیشه برای عمل به تکالیف الهی نیازی به عذر آوردن ندارند. ولی منافقان بر خلاف مومنین راه و موعظی منفی دارد و برای فرار از انجام تکالیف الهی در پی اذن گرفتن و توجیه کردن عذر و بهانه و گناه خود است.

وی یادآورشد: خداوند در پایان آیه ۴۴ به یک بیان کلی و تقوای نظامی و سیاسی مومنان اشاره می کند. این آیه پیام هایی دارد از جمله اینکه ایمان به معاد مهمترین تکیه گاه عمل به وظیفه است، مومنان با جان و مال برای خدا جهاد می کنند، مومنان برای عمل به وظیفه بهانه نمی آورند، همچنین مومنان را باید روزهای سخت و جهاد شناخت نه در کنج خانه ها؛ این موارد رموزی هستند که به انسان بصیرت الهی می بخشد.