آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۷۰ واحد مسکونی در استان قم

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: با حضور استاندار عملیات اجرایی ساخت ۱۷۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای کمتر از صد هزار نفر جمعیت استان قم آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: با حضور استاندار عملیات اجرایی ساخت ۱۷۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای کمتر از صد هزار نفر جمعیت استان قم آغاز شد.

به گزارش ایسنا، محمد صادقی بیان کرد: با توجه به تراکم جمعیت در کلان‌شهر قم و مهاجر پذیر بودن این شهر، سیاست توسعه زیرساخت‌های حوزه راه و مسکن در سایر شهرهای استان مانند کهک، دستجرد، جعفریه، قنوات و دیگر شهرها در دستور کار این اداره کل است.

وی افزود: با اجرای این سیاست و تسهیل سکونت و معیشت، شاهد توسعه و مهاجرت به این شهرها خواهیم بود که در ذیل ماموریت‌های این سازمان در حوزه ساخت راه‌ها و احداث واحدهای مسکونی، این اداره کل اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

صادقی توضیح داد: بر این اساس اراضی مورد نیاز و مطلوب و مناسب ساخت مسکن در شهرهای قنوات، دستجرد و کهک تامین و امروز با حضور استاندار قم، عملیات اجرایی ساخت ۱۷۰ واحد مسکونی آغاز شد.

وی در خصوص جزییات توزیع این واحدها توضیح داد: در شهر کهک یکصد واحد، در شهر قنوات ۶۰ واحد و در شهر جعفریه ۱۰ واحد، عملیات اجرایی ساخت آن. ها امروز شروع شد.

وی گفت: متقاضیان این ۱۷۰ واحد از میان ثبت نام کنندگان فاز یک، دو و شش خواهند بود که بعد از فرآیند پالایش و احراز شرایط چهارگانه، به این واحدها تخصیص داده می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اظهار کرد: زمان تقریبی و حدودی ساخت این واحدها، سه ساله است که البته نحوه ساخت و ساز آن با کیفیت و با رعایت استانداردها و ضوابط ساخت و معماری خواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم مسئولیت ساخت این واحدها را برعهده دارد.