معاون استاندار:

ایمن‌سازی محور پردیسان-کهک قم هفته آینده آغاز می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: مناقصه و انتخاب پیمانکار فاز دوم محور پردیسان-کهک از بیمارستان خاتم تا میدان ورجان به طول ۱۱.۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۷۷۰ میلیارد تومان نهایی شده و از هفته آینده تجهیز کارگاه و کلنگ‌زنی آن آغاز خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: مناقصه و انتخاب پیمانکار فاز دوم محور پردیسان-کهک از بیمارستان خاتم تا میدان ورجان به طول ۱۱.۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۷۷۰ میلیارد تومان نهایی شده و از هفته آینده تجهیز کارگاه و کلنگ‌زنی آن آغاز خواهد شد.

ابراهیم معتمدی در گفتگو با ایرنا، با اشاره به سانحه رانندگی امروز در جاده پردیسان به ورجان و برخورد شدید خودروی ۲۰۶ با کامیون، با ۴ فوتی و ۳ مصدوم بدحال، افزود: پیگیری از مسوولان استانی در جذب اعتبارات ملی پیش شرط اجرایی سریع طرح های عمرانی است.

معتمدی با اشاره به برنامه استان برای ایمن سازی و رفع نقاط حادثه خیز محور پردیسان-کهک، ابراز داشت: این محدوده به سه پروژه تقسیم شده و برآورد می شود برای ساماندهی این محور در نهایت ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ادامه داد: هم اکنون در یک کیلومتر باقی مانده از بلوار آیت الله بروجردی به بیمارستان خاتم بدلیل تداخل با قطار سریع السیر تهران-اصفهان، بیمارستان خاتم و بلوار آیت الله بروجردی باید تقاطع غیرهمسطح احداث شود که برای احداث این تقاطع حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این مساله بعنوان یکی از مصوبات سفر رییس جمهوری به قم نیز مورد توجه بوده و بر اساس آن قرارگاه خاتم باید از محل تهاتر نفت این پروژه را انجام خواهد داد؛ هم اکنون نامه نگاری های اولیه و مقدمات انجام این پروژه انجام گرفته که به سرانجام رسیدن آن نیازمند پیگیری مسوولان راه و شهرسازی و سایر مسوولان استانی است.

وی با اشاره به برنامه استان در فاز دوم ایمن سازی محور پردیسان- کهک، ابراز کرد: مناقصه و انتخاب پیمانکار فاز دوم این محور از بیمارستان خاتم تا میدان ورجان به طول ۱۱.۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۷۷۰ میلیارد تومان نهایی شده و از هفته آینده تهجیهز کارگاه و کلنگ زنی آن آغاز خواهد شد.

معتمدی با اشاره به آمار بالای تصادفات رانندگی در این محور، ادامه داد: قرارداد فاز دوم این محور از بیمارستان خاتم تا میدان ورجان ۱۸ ماهه است اما تلاش می شود تا پایان بهار سال ۱۴۰۲ به صورت کامل به بهره برداری برسد؛ طبق آمار بیشترین میزان تصادفات این محور طی سالهای اخیر در محل اجرای فاز دوم به وقوع پیوسته و تسریع در انجام آن برای مدیریت استان اولویت ویژه دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم یادآور شد: فاز سوم این پروژه نیز از میدان ورجان تا فردو در حدود ۱۲ کیلومتر تعریف شده که بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای آن درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه محور کهک-ورجان به یکی از محورهای مهم گردشگری استان تبدیل شده است، بیان کرد: بدلیل بار ترافیکی قابل توجه این محور لازم است تا ایمن سازی آن بصورت جدی در دستورکار مسوولان قرار بگیرد.

شهرستان کهک از ۲ بخش مرکزی و فردو تشکیل شده‌است؛ شهر کهک نیز در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا شهر قم حدود ۳۰ کیلومتر است.