ماجرای مرگ‌های خفت بارو ننگین خاندان پهلوی

خاندان پهلوی در زمان حکومت خود در ایران با فسادهای اخلاقی و مالی بسیارشان، زندگی ذلت‌باری را برای خود رقم زدند و مرگشان نیز به همان اندازه ننگین و خفت بار بود.

خاندان پهلوی در زمان حکومت خود در ایران با فسادهای اخلاقی و مالی بسیارشان، زندگی ذلت‌باری را برای خود رقم زدند و مرگشان نیز به همان اندازه ننگین و خفت بار بود.

خاندان پهلوی  قریب به 6 دهه در ایران حکومت کردند. رضا خان میرپنج فرمانده ارتش احمد شاه، آخرین شاه قاجار بود. رضا خان از همان ابتدا به مزدوری و باجگیری شهره بود، این ویژگی در دوره سلطنتش نیز آشکار بود. طی سفری که احمد شاه به خارج از کشور داشت، او با حیله و نیرنگ و با حمایت و خط‌ دهی سران آمریکایی و اروپایی تاج و تخت را از  او ربود و خود بر رأس حکومت نشست.

رضاشاه با چپاول و غارت اموال مردم به ثروت بسیاری دست یافت. فرزندانش نیز دست کمی از پدر نداشتند و در طول این 6 دهه از هیچ ظلم و ستمی  دریغ نکردند. سست عنصری و تزلزل شخصیتی این خاندان از رضا شاه تا نوادگانش همه به طور مستند در تاریخ ایران ثبت شده و در دسترس است.

در زندگی اعضای این خانواده کمتر نقطه روشنی وجود دارد. همان قدر که زندگی‌ این خاندان پرحاشیه بود مرگ اغلب آنها نیز با خفت و خواری همراه شد. با این مقدمه در ادامه به بیان نحوه مرگ خفیفانه این خاندان پرداخته می‌شود؛

1- رضاشاه پهلوی، به دست همان حامیان اروپایی و آمریکایی به آفریقا تبعید و پس از مرگ، جنازه‌اش در مصر به امانت گذاشته شد. جسد رضاشاه برای انجام تشریفات به ایران آورده و مجددا به مصر منتقل و در همانجا دفن شد.

2- تاج‌الملوک ، همسر اول رضاخان، به دلیل امتناع رضا پهلوی از نگهداری او، در سرای بی‌خانمان‌های نیویورک مُرد و به دست مأموران شهرداری در گورستان مخصوص ولگردها و بی‌ خانمان‌ها، دفن شد.

3- ملکه توران ، همسر دیگر رضاشاه و مادر غلام رضا پهلوی نیز در خانه سالمندانی در پاریس فوت کرد و همان جا دفن شد.

4 – علی رضا پهلوی شبیه ترین فرد به رضاخان، در زمانی که شایعه ولیعهدی او بر سر زبان ها افتاد، در 6 آبان 1333 در یک سانحه هوایی کشته شد و احتمال قتل وی به دست محمدرضا جدی است.

5 – شمس پهلوی خواهر تنی محمدرضا نیز در کالیفرنیا از دنیا رفت طبق آیین مسیحیت! تدفین ودر گورستانی ناشناخته مدفون شد!

6 – اشرف پهلوی ، خواهر دوقلوی محمدرضا، پرحاشیه‌ترین و یکی از فاسدترین اعضای خانواده پهلوی بود وی پس ابتلا به آلزایمر مُرد و در گورستان کشور موناکو مدفون شد.

7 – شهریار شفیق فرزند اشرف، قاچاقچی عتیقه جات و مواد مخدر بود که در پاریس، با اصابت گلوله کشته شد.

8 – آزاده دختر اشرف که با صور اسرافیل در شبکه‌های سلطنت‌طلب همکاری می‌کرد، در پی اختلافات شدید با آنها، به طرز مشکوکی مرد و در کالیفرنیا مدفون شد.

9 – محمدرضا پهلوی پس از 37سال نگهبانی برای منافع غرب، در میان هیچ یک از این کشورها پذیرفته نگردیده و رسما «دربه در» شد.

10 – محمدرضا که تا مغز استخوان غرق در فساد جنسی بود، در اثر مصرف داروهای جنسی مرد و توسط انور سادات، دیکتاتور مصر، در کشور عرب ها دفن گردید.

محمدرضا پنج فرزند داشت شهناز، فرحناز، لیلا، رضا و علیرضا

11 – لیلا پهلوی در 31 سالگی با مصرف 17 قرص خواب دست به خودکشی زد.

12- علی رضا پهلوى ، فرزند دیگر محمدرضا هم با شلیک گلوله در دهانش بشکل مشکوکی مرد؛ عده ای رضا را متهم به برادر کشی کردند.

13-غلام رضا پهلوی ، خسیس ترین عضو خانواده پهلوی، در پاریس با مصرف مواد مخدر مرد.

14 – فاطمه پهلوی فرزند دهم رضاخان نیز بر اثر بیماری صعب‌العلاجی در سال 1366 در لندن دفن شد.

15 – محمودرضا پهلوى ، یکی از شاخص ترین ها در فساد اقتصادی، براثرمصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست داد و مخفیانه در یکی از گورستان‌های نیویورک دفن شد.

بجز حمیدرضا پهلوى ، هیچ یک از خاندان پهلوی لیاقت نداشتند تا در خاک ایران دفن شوند. حمید رضا دو فرزند داشت

16 – نازك پهلوى ، فرزند حمیدرضا نیز که بازیگر فیلم های پورن شده بود، در 29سالگی در پاریس با حواشی بسیاری مرد.

17 – بهزاد پهلوى فرزند دیگر حمیدرضا هم به دلیل اعتیاد شدید به کوکائین در اسپانیا جان داد.

خیانت های بی نظیر پهلوی ها به تاریخ و مردم ایران به حدی بود که خاک ایران، آنان را در خود نپذیرفت.در عین حال ثروت مفتت و هنگفتی بالغ بر ۳۵ میلیارد دلار که بزرگترین سرقت تاریخ ایران محسوب می شود در کنار فساد اخلاقی و اعتیاد به مواد مخدر ، از عوامل اصلی خودکشی های مکرر این خاندان است.

تهیه وتنظیم برای چاپ: عباس حسنی اقتدار