تشکیل ۶۵۰ پرونده تخلف ساختمانی در منطقه 4 قم

مدیر منطقه چهار شهرداری قم مجموع پرونده‌های تخلف ساختمانی را ۶۵۰ پرونده دانست و یادآور شد: به ۴۲۰ مورد از پرونده‌های تخلفات در سال گذشته رسیدگی شده است.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم مجموع پرونده‌های تخلف ساختمانی را ۶۵۰ پرونده دانست و یادآور شد: به ۴۲۰ مورد از پرونده‌های تخلفات در سال گذشته رسیدگی شده است.

علیرضا اقبالیان در گفتگو با شهرنیوز، با اشاره به تذکرات در حوزه تخلفات مختلف شهری در منطقه چهار اظهار داشت: در این منطقه حضور وانت‌بارها و دست‌فروشان زیاد پررنگ نبوده و با اقدامات سال‌های گذشته این معضل تا حدود زیادی مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه سد معبر اصناف بیش از ۹۰۰ مورد اخطار، تذکر و رفع سد معبر صورت گرفته است، ابراز کرد: با راه‌اندازی دو روز بازار در منطقه، تمامی فعالان، وانت‌بارها و دست‌فروشان در دوشنبه و جمعه‌بازار با مدیریت سازمان میادین ساماندهی شده‌اند.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم تذکرات، اخطارها و آموزش‌های جمع‌آوری پسماند در سطح منطقه را موردتوجه قرارداد و افزود: برای واحدهای تجاری ۹۵۲ مورد، واحدهای درمانی ۴۱۱ مورد، واحدهای اقامتی ۱۵ مورد، اداری ۱۴۱ مورد، واحدهای مذهبی ۹۶ مورد، ‌واحدهای مسکونی ۱۴۰۶ مورد و آموزش پرسنل ۹۵ مورد و در جمع ۲ هزار ۵۱ مورد آموزش‌ در این زمینه ارائه‌شده است.

وی با تأکید بر ارائه ۲۳۷ مورد اخطار در بخش نخاله‌های ساختمانی تصریح کرد: در بخش پلیس ساختمان نیز دو هزار و ۱۷۲ مورد پیام در سامانه ۱۳۷ ثبت‌شده و همچنین ۵۸۰ مورد نیز کتبی و حضوری شکایت خود را اعلام کرده‌اند.

اقبالیان با اشاره به اینکه در حوزه تخلفات ساختمانی نیز ۱۱ مورد طبقه مازاد در سال ۱۴۰۰ ثبت‌ و به کمسیون ارجاع داده‌شده است، گفت: ۲۲۱ مورد هم پیشروی غیرمجاز به‌صورت بالکنی بوده است.

وی مجموع پرونده‌های تخلف ساختمانی را ۶۵۰ پرونده دانست و یادآور شد: به ۴۲۰ مورد از پرونده‌های تخلفات در سال گذشته رسیدگی شده است.