مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قم:

۲۲۱ روحانی در دوران دفاع مقدس مسئولیت فرماندهی داشتند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم گفت: ۲۲۱ روحانی در دوران دفاع مقدس مسئولیت فرماندهی در رده های مختلف را بر عهده داشتند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم گفت: ۲۲۱ روحانی در دوران دفاع مقدس مسئولیت فرماندهی در رده های مختلف را بر عهده داشتند.

حجت الاسلام حسین اکبری در گفتگو با  مهر، اظهار داشت: روحانیت در مقایسه با سایر اقشار؛ بیشترین شهید را در دوران دفاع مقدس داشته و ۴ هزار شهید را تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده است.

حجت الاسلام اکبری ابراز داشت: برگزاری کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید روحانی از سال‌های گذشته دنبال شده بود و رهبر معظم انقلاب نیز بر برپایی این کنگره تاکید داشتند که به علت شیوع بیماری کرونا برپایی آن با تأخیر سه ساله مواجه شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) با بیان اینکه کنگره ملی شهدای روحانی در ۴ خردادماه سال جاری برگزار می‌شود افزود: در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای روحانی، ۵ همایش تخصصی در ۳۱ استان کشور برگزار شده است.

وی گفت: در ۸ سال جنگ تحمیلی ۲۲۱ روحانی مسئولیت فرماندهی را داشته‌اند که یاد و خاطره آنها را گرامی می‌داریم.

حجت الاسلام اکبری ابراز داشت: در استان قم بیش از ۱۰۰۰ شهید روحانی داریم که این تعداد اعم از شهدای دوره مشروطه، مؤتلفه، پیش از انقلاب، دوران انقلاب، دفاع مقدس و مدافعین حرم می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم عنوان داشت: شهدا به گردن ملت ایران حق بزرگی دارند چرا که آنها برای پایداری دین و انقلاب جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و از همه هستی خود گذشتند و این وظیفه ما است که دین خودمان را نسبت به آنها ادا کنیم.

حجت الاسلام اکبری افزود: نمایشگاهی از آثار شهدای روحانی سراسر کشور به میزبانی شهر مقدس قم و در مصلی قدس به منظور آشنایی بیشتر جامعه با سیره این شهدا برپا شده است.