وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

سرمایه گذاری در زمینه آموزش عالی استان قم امری ملی است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سرمایه گذاری در زمینه آموزش عالی در قم را به جهت جایگاه ویژه این شهر، یک سرمایه گذاری ملی دانست.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سرمایه گذاری در زمینه آموزش عالی در قم را به جهت جایگاه ویژه این شهر، یک سرمایه گذاری ملی دانست.

به گزارش  مهر، دکتر محمدعلی زلفی گل صبح دوشنبه در سفر به شهر مقدس در اولین برنامه خود با حضور در دانشگاه صنعتی قم از بخش‌های مختلف این مرکز آموزش عالی بازدید کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه‌ای که با حضور مسئولان دانشگاه صنعتی استان قم، رؤسای برخی از دانشگاه‌های دیگر و معاون اقتصادی استاندار قم برگزار شد ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در جهت تأسیس این دانشگاه و ثبت آن از دوره‌های قبل تاکنون اظهار داشت: دانشگاه صنعتی قم در مسیر رشد خود قدم‌های خوبی برداشته است.

وی همچنین با اشاره مشکلاتی که زمین این دانشگاه داشته ابراز داشت: متأسفانه به وعده‌هایی که در ابتدای راه اندازی دانشگاه صنعتی قم از سوی مسئولان امر داده شده عمل نشده است و اگر این دانشگاه امروز قرار بود در چنین زمینی احداث شود اجازه این کار داده نمی‌شد.

زلفی گل با اشاره به وضعیت خابگاه این مرکز آموزشی بیان داشت: اینکه خابگاه دانشگاه صنعتی قم خارج از مجموعه دانشگاه قرار دارد قابل قبول نیست و باید پیگیری‌های لازم برای ایجاد خابگاه در محوطه دانشگاه صورت گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه سرمایه گذاری در زمینه آموزش عالی در استان قم یک سرمایه گذاری ملی است افزود: این امر به دلیل آن است که قم پایتخت مذهبی ایران اسلامی است و فاصله نزدیکی با استان‌های بزرگ همانند تهران دارد.

دانشجویان استان‌های همجوار تمایل دارندبرای ادامه تحصیل به قم بیایند

وی اضافه کرد: قم محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور است و دانشجویان استان‌های همجوار نیز تمایل دارند تا برای ادامه تحصیل به این استان بیایند؛ به همین دلیل توسعه زیرساخت‌های آموزشی در قم امری اجتناب ناپذیر است.

زلفی گل گفت: این دانشگاه به جهت آنکه فاصله نزدیکی با شهرک‌های صنعتی استان قم دارد می‌تواند در جهت برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه و همچنین ایجاد اشتغال نقش آفرین باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت شهر قم به عنوان شهری نقش‌آفرین در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: این شهر نیازمند توجه ویژه است و ما نیز تلاش خواهیم کرد که مشکلات این دانشگاه در زمینه زمین در هیأت دولت مطرح و پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

رئیس دانشگاه صنعتی قم نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این دانشگاه به پیشرفت‌های اخیر دانشگاه صنعتی قم از جمله کسب رتبه اول اشتغال در مقطع کارشناسی در سال ۱۳۹۹ و رتبه‌های دوم و نهم اشتغال در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد.