روایت رحیم‌صفوی از حضور روحانیون در دفاع مقدس

دستیار و مشاورعالی فرمانده معظم کل قوا با بیان خاطرات خود از حضور تاثیرگذار روحانیون در جبهه‌های دفاع مقدس، گفت: در طول جنگ تحمیلی اثرگذاری طلاب رزمنده در جبهه به‌اندازه‌ یک تیپ و لشگر بود که این امر باید در جامعه تبیین شود.

دستیار و مشاورعالی فرمانده معظم کل قوا با بیان خاطرات خود از حضور تاثیرگذار روحانیون در جبهه‌های دفاع مقدس، گفت: در طول جنگ تحمیلی اثرگذاری طلاب رزمنده در جبهه به‌اندازه‌ یک تیپ و لشگر بود که این امر باید در جامعه تبیین شود.

سردار سرتیپ پاسدار سید یحیی رحیم‌صفوی در گفتگو با ایرنا، با اشاره به برگزاری کنگره ۴ هزار شهید روحانی و خدمات طلاب حوزه علمیه در طول دوران جنگ تحمیلی، بیان کرد: در ابتدا جا دارد از برگزارکنندگان این کنگره عظیم تقدیر قدردانی کنم، ببینید جهاد تبیین با هدف تأثیرگذاری برای ساختن نسل جوان و با هدف این که اکثریت جامعه ما از فداکاری‌ها و ایثارگری‌های روحانیون معظم آگاه نیستند و قطعا این کنگره می‌تواند هم در داخل و هم در بیرون از مرزها از جمله در کشورهای یمن، عراق، سوریه و افغانستان تاثیرگذار باشد.

وی افزود: از این که از شهدای انقلاب مشروطیت تا شهدای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، شهدای جنگ تحمیلی و جبهه مقاومت و شهدای بین‌الملل اسلامی مانند شهید صدر، حکیم، شیخ نمر در این کنگره موردتوجه قرار گرفته است که حوزه تأثیرگذاری افکار و اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) را در محیط پیرامون جهان اسلام تبیین می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ۱۱۱ نفر از روحانیون شیعه و سنی شهدای ترور هستند و این تروری که در صحن امام رضا (ع) به شهادت رسیدند نشان می‌دهد که دشمنان به‌صورت هدفمند دنبال ضربه‌زدن به روحانیت هستند. ۴۰ نفر شهید مدافع حرم را روحانیون تقدیم کرده‌اند که نشان‌دادن هجرت و جهاد روحانیون است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بیان داشت: در عملیات رمضان ما عقب‌نشینی کردیم، یک روحانی اهل شمال به نام حجازی آمد و گفت: من یک پسر بیشتر نداشتم، اصرار کرد که بیاید جبهه، آمد و شهید شد و جنازه‌اش مفقود شده من آمدم که پیکرش را پیدا کنم به من بفرمایید که در کدام منطقه و تیپ بود با وجود اصرار من که این کار غیرممکن است گفت شما مشخصات به من بدهید و کاری نداشته باشید.

وی ادامه داد: یک ماه گذشت آقای حجازی من را دید و گفت که آقای رحیم صفوی! پیدایش کردم گفتم چی را پیدا کردی گفت پسرم را که شهید و مفقود شده بود. او در بیان نحوه پیداکردن پیکر مطهرش پسرش گفت که، من منطقه‌ای که شهید شده بود قدم‌به‌قدم تفحص کردم و در نهایت از تسبیحی که به یادگار از مادرش به گردنش انداخته بود پیدا کردم و در این مدت یک ماهی که هر روز می‌گشتم گریه می‌کردم و حضرت زهرا (س) را صدا می‌زدم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تاکید کرد: روحانیون نه‌تنها خودشان در جبهه حضور داشتند بلکه فرزندان خودشان را نیز راهی جبهه می‌کردند.

حضور فرزندان رهبر معظم انقلاب در جبهه

وی همچنین تاکید کرد: رهبر انقلاب درحالی‌که رئیس‌جمهور بودند آقا مصطفی و سید مجتبی را به جبهه فرستادند و در عملیات بدر من در کنار دجله آقا مصطفی را بالای تپه دیده‌بانی دیدم و فریاد زدم که چرا بالا رفتی چون دشت بود عراقی‌ها دید داشتند و بلافاصله که پایین آمد همان محل را با توپ زدند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: شما سراغ دارید رییس‌جمهوری فرزندانش را به خط مقدم بفرستد، من با چشم خودم رشادت‌های فرزندان ایشان را در جبهه دیدم.

وی اضافه کرد: در اوایل جنگ بنی‌صدر به ما بها نمی‌داد، طرح شکستن حصر آبادان را من به شورای‌عالی دفاع بردم و در آن جلسه بنی‌صدر فرمانده کل قوا حضور داشت، حضرت آقا همان جا حمایت کرد و طرح تصویب شد.

رحیم صفوی گفت: من در اینجا می‌خواهم قدرت تصمیم‌گیری و تاثیر رهبر معظم انقلاب را بیان کنم. در آزادسازی سوسنگرد بنی‌صدر اجازه نمی‌داد که تیپ وارد شود رهبر انقلاب نامه‌ای نوشتند به تیپ و رونوشت دادند به حضرت امام که اگر تیپ وارد نشود سوسنگرد آزاد نمی‌شود و در این صورت بود که امام راحل دستور دادند و حصر سوسنگرد شکست.

وی یادآور شد: حضور بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ روحانی شهید در جبهه‌های نبرد نه برای کارهای تبلیغی بلکه در خط مقدم در کنار رزمندگان را شاهد بودیم که اثر هرکدام به‌اندازه‌ای یک تیپ و لشگر بود. خون شهدای روحانی در کنار سایر شهدا موجب پیروزی‌های بزرگ شد چون جنگ ما جنگ ایمان و کفر بود، عراقی‌ها از هر نظر از ما مجهزتر بودند و بیش از ۹۵ میلیارد دلار کمک‌هایی بود که به این کشور می‌شد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه اظهار داشت: در بخش پایان صحبت‌هایم با باید به این موضوع اشاره کنم که هم اکنون یک جنگ ترکیبی علیه دولت و ملت ما به راه افتاده است. این جنگی که رهبر انقلاب در ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ برای نیروی هوایی ارتش بیان کردند که این هم یک جنگ فرهنگی است، هم یک تحریم اقتصادی است و هم یک عملیات روانی است و تهدیدهایی در درون و نفوذ جاسوسان، نفوذ صورت‌گرفته است و هدف تمامی این ها مأیوس کردن مردم است.

مردم پایه بودن” بزرگترین قدرت جمهوری اسلامی است

وی در ادامه سخنن خود تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین قدرتش مردم خواهی بودن آن است. ما می‌گوییم حکومت‌های مردم پایه. جمهوری اسلامی جمهوریتش را از مردم می‌گیرد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا یادآور شد: تا زمانی که ما ملت ما پشتیان انقلاب و حکومت باشد دوام و بقای ما تضمین شده است و اساس بقای دولت حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب است.

وی ادامه داد: ۵۰ میلیون‌نفری که بعد از جنگ تحمیلی به دنیا آمدند امروز در تیررس جنگ فکری و فضای مجازی دشمن قرار دارند که باید با حضور فعالانه در فضای مجازی اجازه ندهیم دشمنان به ا.هداف خود برسند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پایان گفت: اگر جهاد تبیین را روشنفکران، طلاب، اساتید و معلمان به‌خوبی پیاده‌سازی کنند قطعاً می‌توانند ارزش‌های انقلاب را به نسل جوان انتقال دهند.