تشریح پروژه‌های سازمان آرامستان‌های شهرداری قم در سال ۱۴۰۰

از ۷۴ هزار مترمربع بهسازی و آسفالت تا احداث ۱۰ هزار قبور

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم، پروژه‌ها و طرح‌های سازمان در سال گذشته را تشریح کرد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم، پروژه‌ها و طرح‌های سازمان در سال گذشته را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری قم، سید سیف‌الدین موسوی نیارکی در گفتگویی با اشاره به اجرای پروژه‌های سازمان آرامستان‌ها در سال گذشته اظهار داشت: خوشبختانه پروژه‌هایی که در سال ۱۴۰۰ آغاز شد، در همان سال نیز به اتمام رسید و ۹۷ درصد برنامه‌ها اجرایی شده و چند درصد باقی‌مانده هم مربوط به امور مالی و تحویل قطعی پروژه‌هاست.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰ هزار قبور ساخته شد، ابراز کرد: این قبور شامل ساخت قبور ممتاز خانوادگی ۸ نفر و ۱۲ نفر، ساخت مقابر خانوادگی و دیگر قبور بوده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم با تأکید بر توسعه فضای سبز و توسعه زیرسازی آسفالت و جداول تصریح کرد: بهسازی و اجرای آسفالت معابر جدید تأسیس ۷۴ هزار و ۵۰۰  مترمربع و زیرسازی معابر ۴۵ هزار مترمربع بخشی از این پروژه‌ها بوده است.

وی ادامه داد: همچنین اجرای موزاییک فرش در سازمان و دارالسلام به متراژ ۲۲ هزار مترمربع، اجرای نیروگاه خورشیدی ۷۰ کیلوواتی، پارکینگ سازی، رنگ‌آمیزی کل محوطه و ورودی سازمان به طول یک هزار و ۲۰۵ متر، خط‌کشی معابر ۲۰ هزار متر طول، بتن‌ریزی ۱۱ هزار مترمربع، خرید و اجرای جداول بتنی یک هزار و ۱۵۰ متر طول نیز صورت گرفته است.

موسوی نیارکی خاطرنشان کرد: بازسازی و تعمیرات ۶ سالن سوگواری، اجرای نورپردازی در ورودی آرامستان و قطعات شهدای مدافع حرم، پروژه مبلمان شهری مانند نصب نیمکت، سطل زباله و وسایل بازی، گسترش ۴۰ هزار مترمربع فضای سبز و کاشت ۴ هزار گلدان گل، کاشت ۱۴۰۰ درخت، خریداری و نصب تجهیزات آبیاری قطره‌ای با تمامی تجهیزات نیز بخش دیگری از پروژه‌های سازمان بوده است.

به گفته وی، در خصوص تابلوهای ترافیکی نیز برای راهنمایی شهروندان مشاور گرفته‌شده تا شهروندان در حداقل زمان به مکان موردنظر برسند.