نه هر که مدرک گرفت قلندری داند!

خدا به خیر بگذراند... مافیای کنکور و آموزشگاه ها کم بود، حالا غول مدرک گرایی هم از خواب بیدار شده است. جن کم بود یکی هم از دیوار پرید....  از شما چه پنهان این روزها مافیای مدرک گرایی در حال تیشه زدن به ریشه علم و دانش و تجربه است و دانشمندان مملکت را زیر سوال برده است.

خدا به خیر بگذراند… مافیای کنکور و آموزشگاه ها کم بود، حالا غول مدرک گرایی هم از خواب بیدار شده است. جن کم بود یکی هم از دیوار پرید….  از شما چه پنهان این روزها مافیای مدرک گرایی در حال تیشه زدن به ریشه علم و دانش و تجربه است و دانشمندان مملکت را زیر سوال برده است. اصلاً ما نفهمیدیم این چه ماگلومانیای فرهنگی است که ما ها بلانسبت چشم دیدن یک عده آدم موفق را نداریم و با دیدن پیشرفت هموطنان مان کهیر می زنیم؟! تا یک نفر پیشرفت می کند و دو قران پول در می آورد بلافاصله ان قلت می آوریم مدرک ندارد… مجوز ندارد … کوفت ندارد … زهر مار ندارد … اصلاً  سواد ندارد و قس علی هذا… جان به لبتان نکنم و اصل داستان را بیان کنم و خلاص…

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفته در حال حاضر ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در فضای مجازی خدمات روانشناسی و مشاوره به صورت فعال ارائه می دهند که بیش از نیمی از این افراد مجوز ندارند و یا روانشناس نیستند.

بدبختانه در این لیست اسم علیرضا شیری، محمود انوشه، فرهنگ هلاکویی وآزیتا ساعیان هم به چشم می خورد!

همان هایی که بعضی شان حتی چند بار در برنامه خندوانه شرکت کردند و دودوووو کردند و رو به اون دوربین بالایی گفتند ما خیلی خوبیم!

ملاحظه فرمودید آش در سازمان نظام روان شناسی چقدر شور است؟! یعنی یک نفر در این سازمان عریض و طویل نیست که به دوستان هشدار بدهد نه هر که مدرک گرفت قلندری داند؟!حقیقتاً این رئیس سازمان نظام روانشناسی و مهندسی متوجه نیست که مدرک و مجوز بروکراسی اداری است که خودمان درست کردیم و دست و بال نخبگان را بسته ایم؟! بعد هم از خودمان می پرسیم چرا اینقدر فرار مغزها داریم؟! مرد حسابی  این طوری که شما حساب و کتاب می کنی لابد ابوعلی سینا و سینوهه هم کلاهبردار بودند چون مدرک نظام پزشکی نداشتند و اصلاً یک روز هم دانشگاه نرفتند!

تو را به خدا با آبروی مردم بازی نکنید و بگذارید خلق الله در اینستاگرام پول شان در بیاورند. دو روز دیگر ایلان ماسکی، جف بزوسی کسی پیدا می شود و اینستاگرام را با همه مخلفاتش می خرد و درش را تخته می کند. آن وقت شما می توانید برای این همه مراجع کننده و متقاضی، روان شناس، مشاور، رمال، دعا نویس، طالع بین، عراف، طاسگردان، غیبگو، بخت گشا، جن گیر، جادوگر، کف بین، طلسم گشا و … پیدا کنید؟!

حالا مدرک و مجوز و تخصص ندارند در عوض تا دلتان بخواهد فالوئر دارند! تولید محتوی می کنند! سرانه درآمد خانوار را بالا می برند! اشتغال‌زایی می کنند! حالا ممکن است این لابلا چهار نفر هم با توصیه های اینها به خاک سیاه بنشینند و چند تا خانواده از هم متلاشی شود که مشابه این داستان در دنیای واقعی و با توصیه های صاحبان مدرک هم دیده می شود! زیاد سخت نگیرید…