رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خبر داد؛

پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به بخش دام و طیور استان قم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: در جهت حمایت از دامداران، مرغداران و آبزی پروران مبلغ ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: در جهت حمایت از دامداران، مرغداران و آبزی پروران مبلغ ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، محمدرضا حاجی رضا ظهر دوشنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: ظرفیت بخش کشاورزی در استان قم ۱۰۴ هزار هکتار است که تلاش می‌شود با ورود علم و فناوری ظرفیت‌های تولید در این بخش افزایش یابد.

محمد رضا حاجی رضا با اشاره به ظرفیت‌های خوب استان قم در عرضه دامپروری ابراز داشت: هم اکنون ۱۲۰۰ واحد دامپروری در منطقه دامشهر قم مستقر هستند و این مجتمع از قطب‌های مهم دامپروری کشور به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها ابراز داشت: در جهت حمایت از دامداران، مرغداران و آبزی پروران با همکاری‌های صورت گرفته مبلغ ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی بیان داشت: در عرصه نظارت نیز اقدامات خوبی در جهت نظارت بر تأمین و توزیع اقلام اساسی در استان قم صورت گرفته و در این راستا از ظرفیت‌های مردمی نیز استفاده می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ابراز داشت: هم اکنون ۴۰۰۰ واحد فروشگاهی و ۹۰۰ واحد نانوایی فعال در استان قم وجود دارد که تلاش شده نظارت‌ها بر این واحدها به صورت مستمر صورت گیرد.

تشکیل مجمع خیرین کشاورزی

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز در این دیدار اظهار داشت: مجمع خیرین کشاورزی همانند عرصه‌هایی مثل مسجد و مدرسه سازی در راستای توسعه و آبادانی روستاها باید تشکیل شود تا بتوان با بهره گیری از ظرفیت خیرین در عرصه تولیدات بخش کشاورزی نیز گام‌های مؤثری برداشت.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی بیان داشت: در شرایط فعلی اقتصاد کشور، امنیت غذایی موضوع مهمی است که در این راستا همه مسئولان می‌بایست شبانه روز در میدان حضور داشته باشند و برای رضای پروردگار و در جهت خدمت به مردم تلاش کنند.

حجت الاسلام ربانی ابراز داشت: کارشناسان جهاد کشاورزی می‌بایست با روحیه جهادی خود در کنار مردم و کشاورزان باشند و آنها را در عرصه تولید یاری دهند.

وی عنوان داشت: در راستای طرح صدور دام کارت شاهد هماهنگی‌های خوبی در مجموعه‌های مختلف هستیم و همه مسئولان باید در راستای افزایش تولید، تلاش جهادی داشته باشند.