برگزاری جلسه قرارگاه فرهنگی ۱۹ دی به میزبانی شهرداری؛

اجرای طرح ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از ۱۴ تیر در قم

جلسه قرارگاه فرهنگی 19 دی برگزار و از آغاز طرح ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از ۱۴ تیر در قم خبر داده شد.

جلسه قرارگاه فرهنگی 19 دی برگزار و از آغاز طرح ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از ۱۴ تیر در قم خبر داده شد.

جلسه قرارگاه فرهنگی ۱۹ دی با حضور دکتر سقائیان‌نژاد شهردار قم، سردار موحد فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع)، سردار اسماعیلی جانشین فرمانده انتظامی استان، ذاکریان فرماندار قم و دیگر اعضای این قرارگاه در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار و از آغاز طرح ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با عنوان “شهربانو” خبر داده شد.

شهردار قم در این جلسه اظهار داشت: در اولین مرحله از اجرای طرح توسعه تبلیغ و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از چهاردهم تیر با مشارکت همه دستگا‌ه‌ها و نهادها، ۲۰۶ برنامه فرهنگی با رویکرد عفاف و حجاب اجرا می‌شود.

دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد از تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی و حوزوی خواست، شهرداری را در اجرای این طرح یاری کنند تا گام مؤثری در تحقق اهداف قرارگاه ۱۹ دی و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب برداشته شود.

به گفته وی، اهداف فرهنگی نظام تنها با شعار و لفظ، تحقق نمی‌یابد و انتظار از مراکز پژوهشی و حوزوی این است که با دقت و سرعت عمل بیشتر در امور فرهنگی برنامه‌ریزی کنند و نگذارند دشمن در جنگ فرهنگی پیشروی کند.

شهردار قم گفت: دشمنان نظام، از ابتدای شکل‌گیری انقلاب در عرصه‌های اقتصادی، نظامی، ملت ایران را مورد هجوم قرار داده‌اند و در هیچ‌کدام از این عرصه‌ها پیروز نشده‌اند، اما در عرصه فرهنگی پیشروی‌هایی دارند که باید موردتوجه قرار گیرد.

سردار محمدرضا موحد، فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) هم با بیان اینکه اقدامات فرهنگی همه نهاد‌ها در قرارگاه ۱۹ دی همواره مؤثر بوده است، گفت: در راه مقابله با هجمه‌های سنگین دشمنان و شبیخون فرهنگی آن‌ها نباید ناامید شد و به تأکید مراجع عظام تقلید باید بدانیم که اجرای کوچک‌ترین برنامه در این راه، کارساز، مهم و تأثیرگذار است.

در این جلسه برخی اعضای قرارگاه، گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات انجام‌شده برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی در سطح شهر ارائه دادند و به تبیین مهم‌ترین تهدیدات جنگ نرم دشمنان پرداختند.

برخورد با استعمال قلیان در بوستان‌های قم

معاون دادستان قم با اشاره به اینکه بوستان‌ها اماکنی خانوادگی برای گذراندن اوقاتی خوش به دوراز مشکلات روزمره برای شهروندان در دل طبیعت است، اظهار کرد: استفاده از دخانیات در اماکن عمومی به‌ویژه بوستان‌ها، طبق تبصره یک ماده ۱۳ قانون کنترل و مبارزه با دخانیات و ماده هفت آیین‌نامه آن جرم انگاری شده است.

حجت‌الاسلام تحریری ادامه داد: بر این اساس استعمال دخانیات مخصوصاً قلیان در بوستان‌ها ممنوع بوده و اگر همشهریان موارد را به ما گزارش کنند تا برخورد لازم با آن‌ها صورت بگیرد.

معاون دادستان قم با تأکید بر اینکه در صورت عدم تمکین به قانون بدون هیچ اغماضی با برهم زنندگان آسایش شهروندان برخورد خواهد شد، خاطرنشان کرد: بد پوششی توسط برخی آقایان و خانم‌ها و همچنین ورود حیوانات به بوستان‌ها ممنوع و خط قرمز ماست و ما با هر موردی که امنیت و آرامش روانی شهروندان را خدشه‌دار کند، برخورد خواهیم کرد.

فضای بوستان‌ها باید محیطی امن برای خانواده‌ها باشد

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم نیز با اشاره به اینکه فضای بوستان‌ها باید فضایی مناسب برای حضور خانواده‌ها باشد، اظهار کرد: متاسفانه برخی اقدامات این فضای امن خانوادگی را خدشه دار کرده و مطلوب نیست و باید برای آن تدبیر شود.

حجت الاسلام طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه برخی معضلات ایجاد شده در بوستان‌ها در اثر ناآگاهی برخی شهروندان است، گفت: باید درباره کارکرد بوستان‌ها و اختصاص آن به خانواده‌ها اطلاع رسانی شود و حضور حیوانات و یا کشیدن قلیان و دخانیات در بوستان‌ها به هیچ عنوان مطلوب نیست.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، اجرای برنامه‌های فرهنگی در بوستان‌ها را طرح دیگری برای بهبود فضای این اماکن عنوان و ابراز کرد: ما برنامه‌های مختلف ورزشی و فرهنگی از جمله جنگ شادی را در بوستان‌ها به صورت مستمر با هم افزایی دیگر نهادهای فرهنگی شهر اجرا می‌کنیم تا بتوانیم شاهد اتفاقات خوبی در شهر باشیم.