استاندار قم از بهبود وضعیت فرهنگی اجتماعی استان؛ خبر داد:

کاهش آمارهای طلاق در قم

استاندار قم با اشاره به بهبود وضعیت فرهنگی اجتماعی استان، از کاهش نسبی آمارهای طلاق در قم خبر داد.

استاندار قم با اشاره به بهبود وضعیت فرهنگی اجتماعی استان، از کاهش نسبی آمارهای طلاق در قم خبر داد.

سید محمدتقی شاهچراغی روز چهارشنبه در جلسه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان در حرم حضرت معصومه (س) اظهار کرد: در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر هر آنچه که باید انجام شود، ذیل قرارگاه ۱۹ دی بوده است.

وی افزود: در حوزه ادارات تیم‌هایی پیرامون امربه‌معروف تشکیل‌شده که در بسیاری از موارد با رعایت ملاحظات و رفع مشکلات این موضوعات برطرف شده است و این روند ادامه‌دار خواهد بود.

استاندار قم با اشاره به اقدامات فرهنگی و آموزشی در حوزه عفاف و حجاب گفت: فصل تابستان بهترین فرصت برای ارائه آموزش‌های حوزه امربه‌معروف و حجاب و عفاف به علت تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و افزایش اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان است.

وی اضافه کرد: در برخی بوستان‌ها و مجتمع‌های بین‌راهی قم، مسائل حجاب و عفاف با نظارت نهادهای متولی سامان‌دهی شده است.

شاهچراغی با تأکید بر اینکه با توجه به حضور بیش‌ازپیش مردم در بوستان‌ها و همچنین افزایش آمار سفرها، باید کارهای اساسی‌تری در حوزه ترویج حجاب و عفاف انجام دهیم، عنوان کرد: بخشی از کارها سلبی است ولی در حوزه ایجابی باید بیشتر انجام‌وظیفه کنیم.

وی با اشاره به برخی برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای احیای امربه‌معروف و ارزش‌های اخلاقی و دینی در جامعه به‌ویژه میان نسل جوان بیان کرد: با همکاری ادارات کل آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و تبلیغات اسلامی ۵۰۰ مدرسه در قم هدف‌گذاری شده که در طول تعطیلی‌ها تابستان فعال باشند و معلمانی که تمایل دارند نیز به‌صورت جهادی مساعدت کنند.

استاندار قم حضور طلبه‌ها در مدارس در قالب طرح امین را از دیگر برنامه‌های فرهنگی دینی دانست و یادآور شد: اگر می‌خواهیم در امربه‌معروف موفق باشیم، آشنایی جوانان با اهل‌بیت (ع) ضروری بوده که ازاین‌رو طرح اعزام دانش‌آموزان استان به حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران برای سال تحصیلی آینده در دستور کار قرار دارد.

استاندار قم ضمن ابراز امیدواری از بهتر شدن اوضاع فرهنگی اجتماعی استان، کاهش نسبی آمار طلاق را حاکی از آن دانست و ابراز کرد: در فضای جدید کارهای زیربنایی بهتری صورت خواهد گرفت و باید از ظرفیت مساجد بیشتر از گذشته استفاده شود.