۸۵۱۸ سند ازدواج در قم ثبت شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک قم گفت: سال گذشته ۸ هزار و ۵۱۸ سند ازدواج در ۶۳ دفتر ازدواج این استان تنظیم و ثبت شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک قم گفت: سال گذشته ۸ هزار و ۵۱۸ سند ازدواج در ۶۳ دفتر ازدواج این استان تنظیم و ثبت شد.

به گزارش ایرنا، علی جوانی در گفتگو با خبرنگاران، افزود: پارسال تعداد سه هزار و ۷۰۶ سند طلاق نیز در ۲۳ دفتر طلاق استان قم تنظیم شد.

وی با اشاره به عملکرد سال گذشته اداره ثبت اسناد قم و مقایسه با سال ۹۹، بیان کرد: سال گذشته تعداد ۵۲ هزار و ۳۸۷ برگ مالکیت سند تک برگ در این استان صادر شد که تعداد ۴ هزار و ۹۶۲ سند تک برگی مربوط به املاک دولتی، اراضی ملی و مرتعی بوده و با رشد ۴۰۸ درصدی نسبت به سال ۹۹ همراه بود.

وی افزود: ۵۰۴ هزار هکتار اراضی ملی و مرتعی به نام دولت جمهوری اسلامی تثبیت و سند مالکیت صادر شده است؛تعداد ۷۲۰ سند تک برگی نیز به نام موقوفات استان صادر شده که نسبت به سال ۹۹، رشد ۹۴ درصدی داشته است.

به گفته جوانی، تثبیت و صدور سند مالکیت برای ۸۶۱ هکتار از بستر رودخانه استان قم به نام دولت، صدور چهار هزار و ۸۰۲ رای در هیات های موضوع قانون تعیین تکلیف صادر شده و صدور تعداد ۳ هزار و ۷۹۰ برگ سند در راستای قانون برای مردم استان از دیگر اقدامات اداره کل ثبت اسناد و املاک قم می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: صدور سند قسمتی از حرم‌ حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران و صدور رای در راستای تعیین تکلیف محدوده‌ای از مسجد جمکران که در ماه جاری سند مالکیت آن قسمت هم صادر می‌شود، از برکات سفر رییس قوه قضاییه به استان قم بود.

وی با اشاره به انجام ۷ هزار و ۹۰۰ عملیات ثبتی از جمله ثبت ملک و اصلاح خطوط و مساحت، بیان کرد: ۴۰ هزار و ۵۰۰ فقره پاسخ به استعلامات دفاتر اسناد رسمی انجام شده که این پاسخ در بازه زمانی کمتر از ۴۸ ساعت انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۳۴ هزار پاسخ استعلام مراجع قضایی، ۳۷ هزار و ۲۳۱ عدد ثبت خلاصه معاملات و ۷۰ رای توسط هیات نظارت صادر شده که ۶۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک قم با اشاره به عملکرد در حوزه اسناد، گفت: تنظیم تعداد ۲۵۱ هزار و ۱۰۷ انواع سند رسمی در ۹۸ دفتر اسناد رسمی، ۸ هزار و ۵۱۸ سند ازدواج در ۶۳ دفتر ازدواج قم و تنظیم تعداد ۳ هزار و ۳۷۰ سند طلاق در ۲۲ دفتر طلاق انجام شده است.

وی ادامه داد: در حوزه اجرای اسناد رسمی نیز تعداد ۵ هزار و ۳۱۵ پرونده اجرایی تشکیل شده و ۸ هزار و ۸۵۵ پرونده از جمله چک، مهریه، اسناد رهنی بانک تعیین تکلیف و مختومه شده است.

وی بیان کرد: برگزاری ۲۰۳ فقره مزایده و صدور تعداد ۱۲۲ رای در هیات نظارت با رشد ۶۰ درصدی، تاسیس تعداد یک هزار و ۱۶۰ شرکت‌ با رشد ۱۲.۵ درصدی، تاسیس ۱۸۵ موسسه با رشد ۵۰ درصدی، ثبت ۴ هزار و ۵۵۹ فقره انواع تغییرات در شرکت‌ها و تعداد ۵ هزار و ۸۰۴ فقره پلمب دفاتر شرکت‌ها از جمله اقدامات در سال گذشته بوده است.