فرماندار قم از مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی بازدید کرد

دکتر عباس ذاکریان فرماندار استان قم به همراه محسن پورمند معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و علی طالبی معاون عمرانی فرمانداری از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی با حضور دکتر محمد حیدری رئیس جهاد دانشگاهی استان بازدید کردند.

دکتر عباس ذاکریان فرماندار استان قم به همراه محسن پورمند معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و علی طالبی معاون عمرانی فرمانداری از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی با حضور دکتر محمد حیدری رئیس جهاد دانشگاهی استان بازدید کردند.

دکتر عباس ذاکریان فرماندار استان قم ضمن بازدید از بخش های مختلف مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی شامل واحد بیماران بین الملل، مشاوره، آزمایشگاه تشخیص طبی و جنین شناسی از نزدیک در جریان فعالیت ها و ظرفیت ها و برخی مشکلات این مرکز قرار گرفتند.

وی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یکی از پیشتازان عرصه درمان ناباروری است، عنوان کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی در استان قم سبقه بسیار خوبی دارند و به عنوان یکی از مراکز قدیمی با فعالیت های علمی و پژوهشی، پشتوانه بسیار خوبی برای اقدامات درمان ناباروری است.

ذاکریان با اشاره به حضور مراجعین بین المللی از اقصی نقاط جهان در مرکز درمان ناباروری، تصریح کرد: با توجه به اینکه اقبال خوبی از سمت شیعیان به استان قم وجود دارد بخش قابل توجهی از مراجعین از کشور های اسلامی و شیعه نشین که دارای مشکل ناباروری هستند تمایل دارند که در قم پروسه درمانی را پیگیری کنند و این مرکز یکی از مراکز با کیفیت علمی و با هزینه مناسب می تواند این خدمات را ارائه دهد.

فرماندار با بیان اینکه مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی به دنبال گسترش فعالیت های خود هستند، ادامه داد: مرکز بسیار خوب تحقیقاتی در رابطه با سلول های بنیادی دارند که امیدواریم با تأمین اعتبار مشکلاتی همچون وجود کلین روم در راستای کاهش قابل توجه مراجعات برای بخشی از فرآیندهای تحقیقاتی به تهران با این هدف که بتوانند به طور کامل بحث تمایز سلولی را انجام و وارد مباحث درمانی کنند برطرف شود.

وی ضمن تشکر از زحمات جهاد دانشگاهی و پرسنل این مرکز، افزود: امیدواریم  فعالیت های این مرکز توسعه پیدا کند و بتوانند خدمات مناسبی را به مردم استان قم و مراجعین خارج از استان ارائه کنند.

ذاکریان اضافه کرد: جهاد دانشگاهی در عرصه های مختلف نه فقط بحث درمان ناباروری بلکه گردشگری سلامت، معادن با نگرش دانش بنیان ورود کردند لذا یکی از مزیت های جهاد دانشگاهی این است که سال ها نگرش دانش بنیان به مسائل داشتند و با روحیه جهادی و بر مبنای پایه های علمی در این عرصه ها فعالیت می کنند.

وی در پایان گفت: به نظر می رسد مجموعه جهاد دانشگاهی با سبقه طولانی، روحیه جهادی و کار علمی که می کنند موفقیت های خوبی داشته باشند.

همچنین دکتر محمد حیدری رئیس جهاد دانشگاهی در ادامه بر لزوم گسترش فضای فیزیکی مرکز درمان ناباروری و ساخت کلین روم و رفع مشکلات در این خصوص اشاره کرد.

وی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی جهادهای دانشگاهی سراسر کشور و امکان برقراری ارتباط و همکاری بین آن ها بر لزوم استفاده از پتانسیل جهاد دانشگاهی در راستای حل مشکلات استان تأکید کرد.

در ادامه لیلا ناصح پور معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم به تشریح عملکرد و معرفی ظرفیت هایی چون سامانه مدیریت گردشگری سلامت استان و نیاز به ارتباط با مراکزی همچون ثبت احوال برای دریافت گزارشی از زوجین که یک تا پنج سال صاحب فرزند نشدند و گروه بندی این زوجین بر اساس مباحث پزشکی و روانشناسی، هزینه های درمانی و خدمات جهاد دانشگاهی در این رابطه و مشکلات مالی زوجین و دیگر مشکلات مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری پرداخت.

ناصح پور بیان کرد: در خصوص دو طرح مرکز درمان ناباروری از فرماندار دعوت کردیم که ضمن بازدید از این مرکز با ظرفیت ها و همچنین مشکلاتی که در این زمینه نه تنها در این مرکز بلکه در مجموعه استان وجود دارد آشنا شوند.

وی با بیان اینکه بازدید بسیار خوبی بود و مشکلات فضای فیزیکی و شلوغی مرکز مطرح شد، تصریح کرد: یکی از مشکلات مرکز، فعالیت های تحقیقاتی و نیاز به اتاق تمیز و کلین روم بود که فرماندار در جهت رفع این مشکلات در راستای ارائه خدمات به زوجین قول مساعدت دادند.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان یکی از مسائل مطرح شده را مشکلات مالی زوجین برای درمان عنوان کرد و گفت: در این خصوص پیشنهاد تجمیع خیرین مطرح شد که بحث بسیار خوبی بود.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم این بازدید های مشکلات محور ادامه دار باشد و تعامل بین جهاد دانشگاهی و مجموعه استان پایدارتر و بهتر و مستحکم تر از قبل در جهت رفع مشکلات استان بر قرار شود.