مدیر کل زندان های استان قم:

آموزش حرفه و شغل هدف اصلی اداره کل زندان های استان قم است

مدیرکل زندان‌های استان قم با اشاره به اهمیت آموزش زندانیان گفت: آموزش حرفه و شغل هدف اصلی اداره کل زندان‌های استان قم است.

مدیرکل زندان‌های استان قم با اشاره به اهمیت آموزش زندانیان گفت: آموزش حرفه و شغل هدف اصلی اداره کل زندان‌های استان قم است.

علی‌اصغر رنجبر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: هدف از وظایف و برنامه‌هایی که در سازمان زندان‌ها انجام می‌شود، اصلاح و تربیت است.

وی ادامه داد: یک زندانی مانند یک بازیکن فوتبال که خطایی مرتکب می‌شود بعد از گذراندن دوره محرومیت به اجتماع برمی‌گردد.

رنجبر به برنامه‌های خوداشتغالی در زندان‌ها اشاره کرد و گفت: در زندان‌های استان قم دو هزار زندانی در حال انجام کارهای فنی و حرفه‌ای هستند و اولویت اول ما آموزش حرفه و شغل است.

وی با بیان این که انتظار می‌رود نهادهای دولتی و خصوصی از تولیدات زندانیان خرید کنند، ابراز داشت: این کار علاوه بر درآمدزایی برای زندانیان موجب ایجاد انگیزه نیز می‌شود البته خیرین و کارآفرینان در این زمینه همکاری خوبی دارند.

مدیرکل زندان‌های استان قم ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان در وضعیت کرونایی هیچ مورد فوتی کرونایی نداشتیم علاوه بر این در حوزه دادرسی‌های الکترونیکی ۲۰۰ درصد رشد داشتیم چرا که با این‌گونه دادرسی‌ها حرمت اجتماعی شخص حفظ و حقوق شهروندی رعایت می‌شود.

وی با بیان این که در سفر رئیس‌جمهور ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز زندان‌ها اعتبار گرفته شد، تاکید کرد: این بودجه صرف تجهیز زندان‌ها خواهد شد تا کسری‌های موجود نیز برطرف شود.

رنجبر بیان داشت: هر زندانی در بدو ورود قرنطینه بهداشتی می‌شود به‌طوری‌که یک هفته باید در فضای قرنطینه بماند.

وی ادامه داد: در حوزه نهضت و سوادآموزی مقام اول کشوری را کسب کردیم و در مشاغل مختلف نیروی های ماهر داریم و علاوه بر این در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی برنامه‌های مختلفی در زندان‌ها اجرا می‌شود.