مدیرکل بانوان استانداری:

مشاوران بانوان در دستگاه ها بر اجرای “قانون حمایت از خانواده” نظارت کنند

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: مشاوران امور بانوان در دستگاه‌های اجرایی قم ، به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نظارت کافی داشته باشند و موانع را نیز برطرف کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: مشاوران امور بانوان در دستگاه‌های اجرایی قم ، به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نظارت کافی داشته باشند و موانع را نیز برطرف کنند.

زینب عبداللهی روز سه‌شنبه در نشست مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان در تالار کرامت استانداری اظهار داشت: بحث جوانی جمعیت مدت‌ها مورد غفلت قرار گرفته بود، و آن گونه که شایسته و ضرورت نیز ایجاد می‌کرد، به آن پرداخته نشده‌است.

وی افزود: با رویکردی که دولت مردمی در پیش گرفته، بحث جمعیت در اولویت است، به دنبال حاکمیتی و دولتی کردن این مساله نیستیم، بلکه هدفمان فرهنگ‌سازی درقاطبه جامعه است تا با استفاده از حلقه‌های میانی و تشکل‌های مردمی در این راستا گام برداریم.

وی تاکید کرد:برای اجرای قانون جوانی جمعیت، همگان مسئولیت داریم، به همین علت از دستگاه‌های اجرایی خواستیم یک مشاور جمعیتی هم داشته باشند، که ما پیشنهاد دادیم همان مشاوران امور بانوان باشند، چون درگیر مسائل و برنامه‌های این قشر هستند مقوله جمعیت را نیز در دستور قرار دهند.

عبداللهی گفت: ما می‌خواهیم مشاوران امور بانوان در هر دستگاهی که فعالیت می‌کنند، به اجرای قانون جوانی جمعیت نظارت داشته باشند، و آن را پیگیری کنند.

وی بیان داشت: در قانون جوانی جمعیت تسهیل‌گری‌هایی برای زنان شاغل و کارمند پیش‌بینی شده که ایجاد مهدکودک و همچنین اعطای وام از جمله آن به شمار می‌آید، که باید موانع موجود در اجرای این موارد قانونی رفع، و بیش از پیش نیز رصد شود.

عبداللهی ادامه داد: مشاوران امور بانوان دستگاه‌ها، بازوان استانداری محسوب می‌شوند، از این رو موانع را شناسایی کنید، برخی وقت‌ها مشکل را می‌توان در داخل استان حل کرد، گاهی هم مساله در سطح ملی قابل پیگیری است و باید در این سطح، پیگیر قانون و رفع موانع باشیم.

مدیرکل بانوان استانداری همچنین بیان کرد: با مشاهده و انتقال به موقع مشکل‌ها، می‌توانید کمک کنید، به مبحث جمعیت که یکی از مسائل ضروری در این برهه زمانی است، بپردازیم.