طرح بهسازی محور پردیسان – ورجان قم به بهره‌برداری رسید

رئیس اداره نگهداری راه‌های برون‌شهری قم گفت: مرحله دوم طرح بهسازی محور پردیسان - ورجان این استان، به طول ۴.۵ کیلومتر اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس اداره نگهداری راه‌های برون‌شهری قم گفت: مرحله دوم طرح بهسازی محور پردیسان – ورجان این استان، به طول ۴.۵ کیلومتر اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، عباس شکوری اظهار داشت: با توجه به موقعیت شهرستان کهک و توابع آن که ضمن دارا بودن جاذبه‌های گردشگری و تولید محصولات باغی، از ییلاقات مهم استان می باشد، ارتقا زیرساخت‌های حمل ونقل جاده‌ای آن همواره دردستور کار این اداره کل بوده است.

وی ادامه داد: از مهمترین محورهای جاده‌ای این شهرستان، مسیر پردیسان – ورجان قم  است که به عنوان کوتاهترین راه دسترسی این شهرستان به مرکز استان، از ترافیک چشمگیری، خصوصا درایام مناسبتی و تعطیلات پایان هفته برخوردار است.

رئیس راه‌های قم با بیان اینکه طی سال‌های گذشته به ایمن سازی و ارتقا سطح خدمات در محور پردیسان ورجان اقدام‌های متنوعی در قالب طرح‌های امانی  پیمانی صورت گرفته بیان داشت: در قالب طرح‌های امانی، فعالیت‌هایی از جمله تسطیح و رفع افتادگی شانه راه، آرامسازی، ایمن سازی دهانه پل‌ها، پایه تابلوها و اجسام صلب با اجرای خاکریز حائل، آشکار سازی نقاط پر تصادف، اجرای خط کشی و اجرای شیارهای لرزاننده در طول محور پردیسان – ورجان انجام شده است.

وی در ادامه به مهمترین اقدام‌هایی که به صورت پیمانی، در راستای ارتقا سطح خدمات و ایمن سازی این محور صورت گرفته اشاره و خاطرنشان کرد: طرح بهسازی محور پردیسان – ورجان قم در قالب اجرای عملیات درزگیری با قیرپلیمری، لکه‌گیری هندسی و روکش آسفالت، در دو مرحله به انجام رسیده که مرحله نخست آن به طول هشت کیلومتر طی سال گذشته به بهره برداری رسید.

وی با یادآوری اینکه طول محور پردیسان – ورجان ۱۲.۵ کیلومتر است تصریح کرد: طول مسیر اجرایی طرح بهسازی این محور در مرحله دوم، ۴.۵ کیلومتر است که دربازه زمانی یکساله اجرا و در پایان خردادماه به بهره برداری رسید.

شکوری در خصوص مشخصه‌های فنی این طرح در مرحله دوم گفت: در مرحله دوم طرح بهسازی محور پردیسان – ورجان، با اجرای عملیات درزگیری با قیر پلیمری، لکه‌گیری هندسی و اجرای روکش آسفالت،  به بهسازی این محور اقدام شد.

رئیس راه‌های استان هزینه اجرایی مرحله دوم طرح را بالغ بر۴۰ میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: تمامی منابع اعتباری این طرح از محل درآمدهای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تامین شده است.