رعد قم و تاریخ سازی در بدمینتون استان

دبیر هیات بدمینتون قم گفت: نتایج تیم رعد، در تاریخ ورزش استان بی سابقه بود.

دبیر هیات بدمینتون قم گفت: نتایج تیم رعد، در تاریخ ورزش استان بی سابقه بود.

علی فرجی، دبیر هیات بدمینتون استان قم، در گفتگو با ایسنا، تصریح کرد: تیم رعد پدافند هوایی ارتش در سال ۹۸ به لیگ برتر صعود کرد و در اولین دوره حضور در این مسابقات به مقام قهرمانی رسید و سال گذشته نیز در دومین حضور در لیگ برتر، نایب قهرمان کشور شد که این عناوین در تاریخ ورزش استان قم بی سابقه بود.

وی افزود: تیم رعد پدافند هوایی ارتش متشکل از ملی پوشان و بدمینتون بازان سرباز بود که سال اول ۳ نفر و سال دوم یک بازیکن بسیار خوب جذب کردیم ولی در حال حاضر سربازی آنان تمام شده و برای سال جدید فعلا بازیکنی نداریم و باید به فکر جذب بازیکن باشیم. امیدوارم که جامعه ورزش و اقتصادی قم به کمک تیم آمده تا با حمایت آن‌ها بتوانیم بازیکنان خوبی خریداری کنیم.

فرجی خاطرنشان کرد: تیم رعد در سال اول ۹۰ درصد و در سال دوم۷۰ درصد غیربومی بود و امسال سعی داریم حداکثر ۶۰ درصد تیم را از دیگر استان‌ها جذب کنیم.

وی با اشاره به پروازی نبودن تیم رعد پدافند، تصریح کرد: بازیکنان ما برای حضور در لیگ برتر ۶ ماه ثابت در قم اردو زدند و اعضای تیم علاوه بر تمرینات، با تیم‌های پایه نیز تمرین می‌کردند که نتیجه و خروجی این اتفاق، درخشش محمدمعین خاکی، رضا جانقربان و سجاد ترابی بود.

فرجی افزود: با پتانسیل خوبی که در استان و در رده‌های پایه داریم نهایتا تا ۴-۵ سال آینده می‌توان تیم بومی استان را به مسابقات اعزام کرد و این موضوع دور از دسترس نخواهد بود.

وی در خصوص انتخاب این هیات به عنوان سومین هیات ورزشی استان اظهار کرد: سال ۹۷ که حسین زاده، هیات را در دست گرفت، در رتبه یازدهم هیات‌های بدمینتون کشور بودیم و در استان نیز جایگاهی نداشتیم ولی اکنون پس از تلاش‌ها و پیگیری‌های مسئولین، به عنوان یکی از هیات‌های برگزیده استان انتخاب شده‌ایم.

وی افزود: دو سال از سه سال مدیریت هیات در دوران شیوع ویروس کرونا بود که مسابقات و ورزشگاه‌ها تعطیل و خیلی از رشته‌های ورزشی دچار ریزش بازیکن شدند ولی هیات بدمینتون در این مدت بیکار نبود و در قسمت پایه کارهای زیادی صورت گرفت و علاقمندان این رشته بیشتر شدند به طوری که در بخش نوجوانان و خردسالان تیم داری می‌کنیم و برای مسابقات قهرمانی کشور در شهریور ماه و المپیاد استعدادهای برتر آماده می‌شویم. در بخش بانوان نیز هفته گذشته تیم بسیار نوجوان و کم سن و سالی را به منظور آمادگی برای حضور در مسابقات المپیاد استعدادهای برتر به مسابقات بجنورد اعزام کردیم.

فرجی تصریح کرد: از سال ۹۴ استان هیچ ملی پوشی نداشت ولی سال گذشته محمد معین خاکی برای شرکت در مسابقات بین المللی سریز شیراز به تیم ملی دعوت شد که البته به دلیل مثبت شدن تست کرونا، نتوانست به میدان برود، ولی امیدواریم امسال در مسابقات ملی حضور داشته باشد.

مدیر روابط عمومی و عضو کمیته فرهنگی فدراسیون بدمینتون خاطر نشان کرد: استان قم دارای ۱۰ کرسی در فدراسیون بدمینتون است. حسین زاده عضو کمیته داوران و مسابقات، مقدس زاده رییس کمیته مسابقات، عضو کمیته داوران و عضو سازمان لیگ، بانو پیرمرادی عضو کمیته ورزش روستایی و مطیع عضو کمیته انضباطی و کمیته مربیان فدراسیون هستند همچنین از مجموع ۱۱ داور بین المللی حاضر در کشور حسین زاده و مقدس زاده دو داور بین المللی قمی بوده و مابقی از تهران هستند.

دبیر هیات بدمینتون استان قم عنوان کرد: برای اولین بار با همکاری اداره ورزش و جوانان استان توانستیم صاحب زمین بدمینتون ساحلی در مجموعه نارنج پردیسان شویم و بعد از استان‌های هرمزگان و گیلان سومین استان دارای این زمین در کشور باشیم و حتما به زودی بدمینتون ساحلی را راه اندازی خواهیم کرد.

وی با اشاره به درخشش پارابدمینتون بازان استان در سال‌های اخیر اظهار کرد: بازیکنان ما در سال ۹۸ دو مدال نقره و برنز کسب کردند همچنین سال گذشته ۲ مدال برنز و یک نقره بدست آوردند. امسال نیز سانس‌هایی را مخصوص آموزش بدمینتون با ویلچر توسط حامد شبانیان اختصاص داده‌ایم تا با قدرت بیشتری در این حوزه ظاهر شویم.

فرجی در ادامه گفت: ما در ۳ سال گذشته ۸ کلاس آموزشی و ۴۰ کلاس بازآموزی و دانش افزایی مربیگری و داوری برگزار کردیم.

وی تصریح کرد: در رده‌های پایه خردسالان و نوجوانان، هم در بخش آقایان و هم بخش بانوان دارای تیم‌های الف و ب هستیم. قبل از شیوع ویروس کرونا در سالن امام خمینی نیروگاه ۸۰ دانش آموز دختر استعدادیابی شدند و توانستیم استعدادهای خوبی را کشف کنیم. در تابستان نیز در بنیاد، سمیه و نواحی مختلف استان پایگاه‌هایی را برای توسعه این رشته برپا کرده‌ایم.

وی ادامه داد: به منظور همگانی کردن این رشته در ۳ بوستان نرگس، شقایق و نجمه زمین‌های بدمینتون را راه اندازی کرده‌ایم و همچنین به زودی در ۳ بوستان دیگر نیز این کار را خواهیم کرد.

فرجی خاطرنشان کرد: در هیات هم ارز بحث قهرمانی به مسائل فرهنگی هم توجه ویژه داشته‌ایم. برگزاری جام کریمه و باز شدن پای خانواده‌های جانبازان و شهدا به سالن حامد فرهمند و بازدید از خانواده‌های شهدا و… از اقدامات هیات در این راستا بوده است.

وی در خصوص تغییر مدیریت اداره کل ورزش و جوانان استان اظهار کرد: دکتر منعم رییس سابق اداره با ما همکاری و همراهی بسیار خوبی داشتند به خصوص در بحث اسکان و امکانات به اعضای تیم پدافند رعد با ما همکاری زیادی کردند. امیدوارم سانی خانی مدیر جدید نیز نگاه ویژه‌ای به این رشته داشته باشد. چرا که بدمینتون رشته‌ای همگانی و در دسترس است و علاوه بر سلامت و نشاط جامعه در بخش قهرمانی نیز می‌تواند برای استان افتخاراتی به ارمغان بیاورد.