نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

آمریکا مصداق بارز نقض حقوق بشر در جهان است

 نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا مصداق بارز نقض حقوق بشر در جهان است در حالی که عَلَم دفاع از حقوق بشر را بر دوش گرفته است.

 نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا مصداق بارز نقض حقوق بشر در جهان است در حالی که عَلَم دفاع از حقوق بشر را بر دوش گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر مقدس قم گفت: یکی از مصادیق نقض حقوق بشر در آمریکا آزادی حمل سلاح است، به گونه ای که بیش از جمعیت این کشور، سلاح در اختیار مردم است و سالانه ۷۵ درصد از کشته ها در آمریکا، با سلاح گرم کشته شده و دانش آموزان بسیاری در این کشور قربانی شده اند.

وی تعرض پلیس آمریکا به مردم و همچنین مجازات های سنگین قضایی علیه مجرمان در این کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: آنها در حالی مجازات اعدام را در کشورمان محکوم می کنند که سالانه مجرمان بسیاری را با تزریق های مرگبار و صندلی های الکتریکی اعدام می کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به انحصار رسانه ای و فضای مجازی توسط آمریکا، استفاده از اطلاعات مردم دنیا توسط سرویس های جاسوسی را از دیگر مصادیق نقض حقوق بشر توسط آمریکا دانست و گفت: آنها در فضای مجازی به حریم خصوصی افراد تعرض می کنند و با استفاده از عرصه های سایبری، بشریت را استعمار کرده اند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها حقوق زنان را به شدت نقض کرده و زن را از جایگاهی که خداوند برای او در نظر گرفته است، بسیار تنزل داده اند، گفت: از هر ۵ زن در ایالات متحده، یک زن قربان تجاوز به عنف بوده و از هر ۹ زن حداقل یک زن خشونت جنسی را تجربه کرده است و از زنان در فیلم های پورن و ضداخلاقی سوءاستفاده می کنند.

ذوالنوری در ادامه افزود: آزادی نیم بندی که غرب به زنان داده است، در راستای بهره کشی سرمایه داران از آنان پس از انقلاب صنعتی است و امروز سوءاستفاده از زنان و تنزل جایگاه خانواده در آمریکا مسأله ای کاملا روشن و مشهود است.

وی با اشاره به تبعیض نژادی گسترده در آمریکا، ظلم و جنایت و کشتار علیه مسلمانان، سیاه پوستان و سرخ پوستان در این کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: چنین کسانی با کارنامه سیاهی از جنایات در کشور خودشان، امروز پرچم حقوق بشر را به دروغ بلند کرده اند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آمریکا در طول ۲۴۵ سال عمر خود در ۲۲۷ جنگ مشارکت داشته است، گفت: آنها با حمایت از گروههای تکفیری و تروریستی، جنایت های بسیاری را در کشورهای اسلامی رقم زده اند و در جنگ های نیابتی، نسل کشی مسلمانان را در دستور کار قرار داده اند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها در کشورهای اسلامی، بارها و بارها ناموس مسلمانان را مورد تعرض قرار داده اند، گفت: ملت غیور ایران اسلامی از کودتای ۲۸ مرداد تا بمباران سردشت و حمله به هواپیمای مسافربری و تقدیم ۱۷ هزار شهید ترور، نقض حقوق بشر توسط آمریکایی ها را به خوبی درک کرده اند.

ذوالنوری در پایان با اشاره به تحریم های گسترده آمریکا علیه ملت ایران و راه انداختن جنگ ترکیبی علیه نظام اسلامی، تصریح کرد: امروز جوانان نباید اجازه دهند لایه های قطور گریم آمریکایی ها، چهره های کریه و پنجه های آلوده آنها را پوشانده و ابزار و امکانات پیشرفته آنها، باورهای مردم کشورمان را نسبت به حقانیت خود متزلزل کند.