استاندار قم:

مردم از عملکرد ادارات ناراضی‌اند

استاندار قم با انتقاد از عدم پاسخگویی و پیگیر کار مردم بودن شماری از مدیران دولتی گفت: مراجعات مردم به ادارات و گفت‌وگوی رو در رو با آنان حاکی از این است که شهروندان در مجموع از سطح پاسخگویی، شفاف سازی و کار راه‌اندازی مدیران ناراضی هستند.

استاندار قم با انتقاد از عدم پاسخگویی و پیگیر کار مردم بودن شماری از مدیران دولتی گفت: مراجعات مردم به ادارات و گفت‌وگوی رو در رو با آنان حاکی از این است که شهروندان در مجموع از سطح پاسخگویی، شفاف سازی و کار راه‌اندازی مدیران ناراضی هستند.

سیدمحمدتقی شاهچراغی روز شنبه در جلسه شورای اداری در سالن کرامت استانداری قم، افزود: کار مردم در ادارات دولتی و دستگاه‌های خدمات رسان به کُندی پیش می‌رود؛ این وضعیت از دو حالت خارج نیست یا مدیران از وضع کنونی باخبر هستند و کاری نمی‌کنند و یا نسبت به آن سهل انگار و بی‌توجه هستند که لازم است سازمان بازرسی با قدرت به این معضل آزاردهنده ورود کند.

وی همچنین با اشاره به حادثه آتش‌سوزی یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی شکوهیه و فوت هفت نفر و مرگ دو کودک خردسال براثر حمله سگ‌های ولگرد در منطقه دامشهر طی چند روز گذشته،بیان کرد: در هر دو این حادثه می‌توان ردپای کم کاری دستگاه‌های اجرایی را احساس کرد و افراد مقصر باید پاسخگو باشند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی  شهدای استان عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی لازم است رسالت‌های خود را در قبال این کنگره انجام بدهند.

نخستین دوره کنگره ملی شهدای استان قم در سال ۱۳۷۳ با عنوان «کنگره شهید زین‌الدین» برگزار شد و پس از این تجربه موفق گرامیداشت یاد شهدا، یک دوره کنگره شهدا در استان‌های گوناگون کشور برگزار و دومین دوره کنگره شهدای کشور بار دیگر از قم و با عنوان «گرامیداشت یاد و خاطره ۶ هزار  شهید استان قم» در آبان سال ۱۴۰۱ با شعار «قم، سرآمد شهادت و سرافرازی» برگزار خواهد شد.

شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیش بینی حضور میلیونی زائران اربعین حسینی‌ در قم، ادامه داد: تمام معاونان استاندار و مدیران کل در خصوص خدمات رسانی مطلوب به زائران اربعین و سایر مناسبت‌های ملی و مذهبی باید پاسخگوی فرماندار به عنوان فرمانده میدانی این مناسبت‌ها باشند.

وی اضافه کرد: لازم است از همین امروز نسبت به تامین و افزایش زیرساخت‌های اقامتی، ناوگان عمومی و سایر مباحث برنامه‌ریزی و اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به مشکلات تامین آب و برق در کشور، تصریح کرد: در این شرایط لازم است تا اصل صرفه جویی و مصرف بهینه بعنوان یک فرهنگ و اولویت مهم در دستور کار مردم و مسئولان قرار گیرد؛ اگر مصرف ادارات، بخش صنعت و کشاورزی و خانگی به خوبی مدیریت نشود افزایش سطح تامین نمی‌تواند مشکل کمبود آب و برق را بصورت ریشه‌ای حل کند.

شاهچراغی با اشاره به مشکل افت کیفیت آب قم، گفت: اگر در طول سال نسبت به مدیریت بهینه و صرفه جویی آب توجهات لازم صورت بگیرد در فصل تابستان نیازی به استفاده از آب شور چاه‌های استان نمی‌شود.

استاندارقم با تاکید برضرورت استفاده از پساب در بخش صنعت تاکید کرد: اگر وضعیت کنونی کم آبی و خشکسالی در قم ادامه یابد طی سال‌های آینده با چالش‌های جدی در تامین آب مصرفی مردم روبه رو خواهیم شد.

شاهچراغی مساله عفاف و حجاب را مورد توجه قرار داد و گفت: دشمنان و جهان استکبار تلاش و هزینه بسیار زیادی را برای تغییر چهره قم و به حاشیه راندن ظرفیت‌های کم نظیر این استان به کار بسته است؛ هم اکنون وضعیت عفاف و حجاب در برخی نهادهای دولتی و فضاهای عمومی رضایت بخش نیست.