در گفتگو با کشتی‌گیر جوان قمی مطرح شد؛

استرس از دست دادن مسابقات تا قهرمانی آسیا

امیر عبدی از استرس از دست دادن مسابقات تا کسب مدال طلای آسیا گفت. امیر عبدی فرنگی کار جوان قمی است که توانست آخرین افتخار خود را در قالب مسابقات کشتی فرنگی جوانان قهرمانی آسیا که در تاریخ 14 و 15 تیرماه در شهر منامه بحرین برگزار شد، کسب کند.

امیر عبدی از استرس از دست دادن مسابقات تا کسب مدال طلای آسیا گفت.

امیر عبدی فرنگی کار جوان قمی است که توانست آخرین افتخار خود را در قالب مسابقات کشتی فرنگی جوانان قهرمانی آسیا که در تاریخ 14 و 15 تیرماه در شهر منامه بحرین برگزار شد، کسب کند.

این ورزشکار قمی پس از استراحت در دور نخست مسابقات توانست در مراحل بعدی حریفانی از چین تایپه و قزاقستان را با نتایجی به ترتیب 8 بر صفر و 9 بر صفر با اقتدار شکست داده و راهی فینال شود.

سپس در مسابقه فینال نیز توانست حریف قرقیزستانی خود را مقلوب کرده و به مدال طلای مسابقات کشتی فرنگی جوانان قهرمانی آسیا در وزن 72 کیلوگرم برسد.

این کشتی‌گیر قمی که متولد سال 1381 است، تاکنون توانسته به افتخارات گوناگونی ازجمله مقام سوم در مسابقات خردسالان سال 1391، مقام دوم نونهالان، انتخاب به عنوان پدیده لیگ برتر کشتی فرنگی در سال 1399، قهرمانی در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران در سال 1400 و … اشاره کرد.

امیر عبدی پس از بازگشت از مسابقات کشتی فرنگی جوانان قهرمانی آسیا در گفتگو با ایسنا قم اظهار داشت: پدر بنده کشتی‌گیر بوده و از طریق ایشان علاقه بنده به رشته کشتی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه کشتی حرفه‌ای را از سال 1390 آغاز کرده‌ام، عنوان کرد: نخستین مسابقاتی که در آن شرکت کردم یک سری مسابقات دوستانه در داخل باشگاه بوده است ولی نخستین مدالم را در مسابقات قهرمانی استان کسب کردم.

این ورزشکار قمی با اشاره به اینکه یک ورزشکار باید زندگی سالمی داشته باشد، مطرح کرد: به دلیل اهداف بلندی که در آینده ورزشی خودم دنبال می‌کنم، طوری برنامه‌ریزی کرده‌ام که بیش‌تر زندگی خود را به ورزش اختصاص دهم.

وی افزود: اگر بخواهم واضح‌تر توضیح دهم تایم صبح و بعد از ظهر خود را به باشگاه و تمرین کشتی اختصاص داده و شب‌ها را نیز بیش‌تر در کنار خانواده بوده و استراحت می‌کنم، اما تلاشم این است که در راستای ایجاد زندگی حرفه‌ای شب‌ها زود بخوابم تا زمان کافی برای استراحت داشته و فردا با آمادگی کامل به تمرین بپردازم.

عبدی در پاسخ به سوال زندگی خارج از ورزشی خود، خاطرنشان کرد: همان طور که گفتم، زمان تفریح و استراحت خود را با خانواده هستم، همچنین دانشجوی ترم سوم رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی نیز هستم.

وی با اشاره به حال و هوای پس از قهرمانی آسیا، تصریح کرد: پس از این قهرمانی متوجه شدم که افراد بسیاری از قهرمانی من خوشحال شدند و این موضوع باعث شد تا انگیزه بسیاری بگیرم.

این فرنگی‌کار جوان قمی اضافه کرد: البته پیش از قهرمانی آسیا نیز مانند هر ورزشکار دیگری اهداف بسیاری را برای خود برنامه‌ریزی کرده بودم و برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کردم، اما اکنون و پس از قهرمانی جوانان آسیا با روحیه بسیار بالاتری به تمرین و تلاش خود ادامه خواهم داد.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه غرور قهرمانی را از خود دور می‌کند، یادآور شد: از کودکی خانواده و مربیان به من گوش زد کرده‌اند که قهرمان نباید غرور داشته باشد چراکه غرور باعث عقب افتادگی یک ورزشکار می‌شود، به همین دلیل تا امروز تلاش کردم هیچ‌گاه درگیر این آفت نشوم و خوشبختانه نیز موفق بوده‌ام.

عبدی از استرس از دست دادن مسابقات جوانان آسیا یاد کرد و بیان داشت: پیش از شروع اردوی تیم ملی برای مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا، متاسفانه دچار بیماری سرما خوردگی شدم و بدنم عفونت کرده بود، در این مدت استرس و فشار بسیاری را تحمل کردم چراکه برای این مسابقات و رسیدن به مقام نخست و مدال طلا سال‌ها تلاش کرده بودم و در آرزوی رسیدن به آن بودم، ولی خوشبختانه توانستم بهبود پیدا کنم و به این مسابقات برسم.

وی افزود: این بیماری اگرچه استرس بسیاری به من وارد کرد اما باعث شد در مقطعی حسرت این مسابقات رو بچشم و بعد که توانستم با تیم به بحرین سفر کنم، با قدرت بیش‌تری در زمین مسابقه حاضر شوم و به مقام نخست برسم.

فرنگی‌ کار قمی در پایان این گفت‌وگو، ابراز کرد: در طول مسیر زندگی و در طی این سال‌ها در کنار حمایت‌هایی که همیشه از خانواده خود می‌دیدم، مربیان بسیاری نیز در راستای کسب این مدال مرا کمک کردند، همچنین هیئت کشتی استان قم نیز همواره حامی ورزشکاران بوده و دوست دارم از همین جا از تلاش تمام این عزیزان قدردانی کنم.

گفتنی است، تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران در این مسابقات که در تیرماه امسال در شهر منامه بحرین برگزار شد، توانست با کسب هفت مدال طلا، یک مدال نقره و دو مدال برنز مقتدرانه بر سکوی نخست قهرمانی آسیا به ایستد.

سید آرش نگهداری در وزن ۵۵ کیلوگرم، احمدرضا محسن نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم، ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم، سید دانیال سهرابی در وزن ۶۷ کیلوگرم، امیر عبدی در وزن ۷۲ کیلوگرم، علیرضا مُهمدی در وزن ۸۲ کیلوگرم، فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا، مسعود کاووسی در وزن ۷۷ کیلوگرم به مدال نقره، علی عابدی درزی در وزن ۸۷ کیلوگرم و امیررضا اکبری در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز این مسابقات دست پیدا کردند.