امیرآبادی:

سال آینده تورم کاهش یافته و وضعیت اقتصادی بهبود می‌یابد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: باید مردم بدانند که با پیش بینی‌های انجام شده و اعتبار اختصاص یافته برای تحقق رشد هشت درصد از سال آینده شاهد کاهش تورم به صورت مستمر و بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواهیم بود و این موضوعی است که نهادهای بین‌المللی نیز آن را مورد توجه قرار دادند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: باید مردم بدانند که با پیش بینی‌های انجام شده و اعتبار اختصاص یافته برای تحقق رشد هشت درصد از سال آینده شاهد کاهش تورم به صورت مستمر و بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواهیم بود و این موضوعی است که نهادهای بین‌المللی نیز آن را مورد توجه قرار دادند.

‌به گزارش ایرنا، احمد امیرآبادی فراهانی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از بهره‌برداران نمونه بخش کشاورزی استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری، بیان کرد: مساله حذف ارز ترجیحی، مصوبه مجلس و خواسته نمایندگان بود و اگر در دولت قبل اجرا می‌شد مشکلات امروز را نداشتیم چون فاصله قیمت ارز با بازار آزاد در آن زمان خیلی کمتر بود.

وی افزود: در دولت قبل متاسفانه این کار را نکردند، اما این دولت آبرو گذاشت و این موضوع را اجرایی کرد، واقعیت این است که ادامه روند پرداخت ارز ترجیحی به معنای چاپ اسکناس و ایجاد تورم بود.

وی ادامه داد: دولت چاره دیگری نداشت و برای بازگرداندن اقتصاد کشور به مسیر صحیح، باید این کار را انجام می‌داد و دولت سیزدهم کار درست را انجام داد.

امیرآبادی گفت: حتی در آن زمان که ارز ترجیحی پرداخت می‌شد چقدر از آن به نفع مردم بود؟ آیا مردم به عنوان مثال گوشت را به قیمت کیلویی ۳۸ هزار تومان می‌خریدند؟ در حالی که اگر قرار بود پرداخت ارز ترجیحی تاثیر لازم را داشته باشد باید قیمت گوشت در این محدوده باقی می‌ماند.

وی افزود: البته در مجلس دو مصوبه داریم در این خصوص که باید اجرا شود یکی این که قیمت کالاهای اساسی به قیمت شهریور ۱۴۰۰ به دست مردم برسد و دیگر این که به جای پرداخت یارانه نقدی، کالا برگ در اختیار مردم قرار گیرد که دولت به دنبال فراهم کردن شرایط لازم و اجرای این مصوبات است تا از این مرحله عبور کنیم.

وی با اشاره به این که باید با نظارت بیشتر، اجازه افزایش بی‌دلیل قیمت‌ها را نداد، ادامه داد: مردم اکنون در سختی هستند اما شرایط تغییر می‌کند، آقای رییس جمهور گفتند من باید در این جا آبرو می‌گذاشتم و وقتی همه به این نتیجه رسیدیم که این طرح به نفع اقتصاد کشور است، پس باید اجرا می‌شد و ما از آقای رییسی به دلیل توجهی که نسبت به این مساله دارند تشکر می‌کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز وضع دامدار و مرغدار خوب نیست، به وزیر محترم جهاد کشاورزی نیز گفتم شما فرزند مجلس هستید و نباید از مجلس کارت زرد بگیرید اما مجلس نماینده مردم و زبان گویای ملت است و باید حرف آن‌ها را بزند.

وی بیان داشت: باید فکر اساسی در زمینه تامین نهاده‌های مورد نیاز دامداران و مرغداران انجام شود،‌ البته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی شبانه روز و حتی در روزهای تعطیل به فکر رفع مشکل هستند اما نیاز به کار بیشتری در این خصوص است.

وی ادامه داد: پیش بینی هم شده بود که اگر ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برداشته شود، دامداران و مرغداران برای خرید نهاده به مشکل تامین مالی و نقدینگی بر می‌خورند و برای آن ۲۰ هزار میلیارد تومان ارز قائل شدند اما این عدد در حدی نیست که مشکل را رفع کند و باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها برای حل همه جانبه این مشکل تلاش شود.

در این آیین علاوه بر افتتاح ۳۵ طرح کشاورزی از ۲۴ بهره‌بردار نمونه و برتر در بخش‌های مختلف کشاورزی استان قم با حضور مسئولان ملی و استانی تجلیل به‌عمل آمد.