تجمع بزرگ خانوادگی شکوه حیا در قم

حجت الاسلام ذوالنوری: حاکمیت باید پشتیبان آمران به معروف و ناهیان از منکر باشد

همایش شکوه حیا به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم و با حضور آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه همراه با وداع با پیکر شهید گمنام و همخوانی سرود سلام فرمانده در میدان آستانه قم برگزار شد.

همایش شکوه حیا به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم و با حضور آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه همراه با وداع با پیکر شهید گمنام و همخوانی سرود سلام فرمانده در میدان آستانه قم برگزار شد.

به گزارش  مهر، عصر سه شنبه به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب، تجمع بزرگ عفاف و حجاب با عنوان شکوه حیا در میدان آستانه قم و در جوار حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، سردار موحد فرمانده سپاه علی بن ابی طالب (ع) استان قم، حجت الاسلام و المسلمین غریب دادستان قم و حاجی زاده معاون سیاسی امنیتی استاندار قم از جمله مسئولان حاضر در این اجتماع بودند.

بانوان حامی حجاب و عفاف که اغلب به همراه فرزندان خود در این اجتماع شرکت کرده بودند دست نوشته‌هایی با مضامین اهمیت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی و همچنین مطالبه از سوی مسئولان در راستای اجرای دستورالعمل حجاب و عفاف به همراه داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این تجمع با بیان این که اگر ملاک ارزشیابی عفاف و حجاب باشد، شاهد چنین وضعیتی نبودیم، ابراز داشت: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر وظیفه‌ای حکومتی است و حاکمیت باید پشتیبان آمران به معروف و ناهیان از منکر باشد.

وی اظهار داشت: این جمع باشکوه نشان می‌دهد که ارزش‌های دینی و اسلامی در جامعه زنده است.
وی به دلایل بی‌حجابی در جامعه اشاره کرد و گفت: اولین عامل بی‌حجابی در جامعه جهل و بی شناختی است چرا که این افراد فهم و شناختی از اهمیت عفاف و حجاب ندارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنوری ادامه داد: ریشه بی‌حیایی بی‌معرفتی و جهل به احکام است که موجب می‌شود برخی از افراد این‌گونه نسبت به ارزش‌های دینی و اسلامی بی‌تفاوت باشند.

وی ابراز داشت: ریشه دیگر بی‌حجابی در غریزه و عدم کنترل غریزه جنسی است حال این که فطرت پاک اجازه نمی‌دهد انسانی بی‌حیا باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: موضوع دیگر عوامل بیولوژیکی و روان‌شناختی است و اگر افراد بی‌حجاب مورد بررسی روان‌شناسانه قرار بگیرند مشخص می‌شود که کمبود عاطفه و حقارت‌های شخصیتی دارند.

وی ادامه داد: مشکلات اجتماعی، شرایط هم‌نشین و … هم در بروز بی‌حجابی نقش دارند که باید برنامه‌ریزی لازم در این زمینه صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنوری تصریح کرد: محیط‌های آموزشی دانشگاهی، بازار و مراکز خرید نیز در ترویج بی‌حجابی می‌توانند نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: در برنامه‌ریزی فرهنگی باید ببینیم چه عواملی در انحراف بچه‌ها تأثیرگذار است و راه‌های برطرف‌کردن آن را ارائه دهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنوری تصریح کرد: فضای مجازی به عاملی برای تخریب عفاف و حجاب در جامعه تبدیل شده است که باید در این زمینه نیز اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب سال‌ها بر روی شبیخون فرهنگی تأکید می‌کنند اما برخی دولت‌های ما این بیانات را نمی‌شنیدند و می‌گفتند کاری به جهنم و بهشت مردم نداریم که نتیجه آن بی‌حیایی و بی‌حجابی کنونی می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که اگر ملاک ارزشیابی عفاف و حجاب باشد، شاهد چنین وضعیتی نبودیم، ابراز داشت: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یک وظیفه‌ای حکومتی است و حاکمیت باید پشتیبان آمران به معروف و ناهیان از منکر باشد.

روایتگری حجت‌الاسلام جلالیان از راویان دفاع مقدس، شعرخوانی مجید تال از شاعران جوان استان قم و اجرای سرود حماسی سلام فرمانده از دیگر برنامه‌های این اجتماع بود.

بیانیه پایانی این اجتماع نیز قرائت شد و حاضرین با پیکر شهید گمنام دوران دفاع مقدس که به تازگی در مناطق عملیاتی تفحص شده بود وداع کردند.