دیدار رئیس فدراسیون تکواندو با شهردار قم

تأکید بر حمایت مدیریت شهری از ورزش‌های قهرمانی و همگانی

رئیس فدراسیون تکواندو با دکتر سقائیان‌نژاد شهردار کلان‌شهر قم دیدار و زمینه‌های همکاری جهت توسعه این رشته ورزشی در قم را بررسی شد.

رئیس فدراسیون تکواندو با دکتر سقائیان‌نژاد شهردار کلان‌شهر قم دیدار و زمینه‌های همکاری جهت توسعه این رشته ورزشی در قم را بررسی شد.

به گزارش شهرنیوز، هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندوی کشورمان در ادامه سفر به استان قم، با دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

شهردار قم در این دیدار از آمادگی بوستان‌های شهری قم جهت توسعه ورزش‌های رزمی مانند تکواندو خبر داد و بر حمایت از ورزش قهرمانی و همگانی توسط مجموعه مدیریت شهری قم تأکید کرد.

دکتر سقائیان نژاد اظهار داشت: بوستان ۱۰۰۰ هکتاری قم ظرفیت کم‌نظیری در جهت توسعه انواع رشته‌های ورزشی را در یک محیط مفرح و کم‌هزینه دارد.

وی با بیان اینکه توسعه تکواندو در قم در قالب بوستان‌های شهری نیازمند پیگیری اعضای هیات این رشته ورزشی است، یادآور شد: مجموعه‌های فرهنگی ورزشی در همه مناطق شهری طی سال‌های گذشته در شهر قم به بهره‌برداری رسیده و در حال احداث است که هم‌اکنون تعدادی از هیات های ورزشی از ظرفیت این سالن‌های مجهز  در مسیر توسعه رشته‌های ورزشی استفاده می‌کنند.

شهردار قم ابراز کرد: ۴۰۰ بوستان شهری قم که برخی از آن‌ها از نظر وسعت و مساحت وضعیت مطلوب‌تری دارند ظرفیت بالفعلی جهت توسعه رشته‌های ورزشی به وجود آورده‌اند.

وی نقش کارکردی ورزش را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: اثر مهم ورزش تقویت اراده و اعتمادبه‌نفس فرد در کنار تقویت جسم است و این مساله سبب می‌شود تا فرد در جامعه نیز نقش‌آفرین بوده و مسئولیت‌های اجتماعی خود را به‌درستی ایفا کند.

دکتر سقائیان نژاد در پایان با تأکید بر اینکه زیربنای سرمایه‌گذاری در مباحث فرهنگی، ورزش است، گفت: هادی ساعی به‌عنوان یکی از مفاخر ورزشی کشور می‌تواند در توسعه ورزش تکواندو در قم نقش بسزایی داشته باشد.

ساعی: قم فقیرترین استان‌ از نظر برخورداری از سرانه‌های ورزشی است

هادی ساعی نیز در این دیدار، با تمجید از پیشنهاد شهردار قم جهت استفاده از فضای بوستان‌های شهری برای توسعه رشته تکواندو اظهار داشت: هیات ورزشی تکواندو قم در اسرع وقت نسبت به شناسایی یک بوستان مناسب و برگزاری کلاس‌های آموزش تکواندو در فضای باز اقدام می‌کند.

هادی ساعی اظهار داشت: به هر اندازه که در ورزش سرمایه‌گذاری شود از هزینه درمان و آسیب‌های اجتماعی کاسته خواهد شد.

رئیس فدراسیون تکواندو ادامه داد: ظرفیت شهرداری‌ها در توسعه ورزش بیشتر از ادارات کل ورزش و جوانان بوده و شایسته است از امکانات و ظرفیت مجموعه مدیریت شهری بیشترین استفاده برای توسعه ورزش قهرمانی انجام بگیرد.

وی با بیان اینکه بسترسازی فعالیت رشته تکواندو در دو شهرستان کهک و جعفرآباد از نیازهای آتی این رشته ورزشی در قم است، ابراز کرد: توسعه ورزش بانوان در کشور مطلوب است و نباید استان قم در این زمینه از استان‌های دیگر عقب بماند.

ساعی یادآور شد: قم یکی از استان‌های پرافتخار در تکواندو است و هم‌اکنون حدود ۶ هزار نفر به‌صورت حرفه‌ای در این رشته ورزشی مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه قم یکی از فقیرترین استان‌های کشور از نظر برخورداری از سرانه‌های ورزشی است، گفت: افزایش سرانه‌های ورزشی ارتباط مستقیمی با شکوفایی استعدادهای نهفته دارد.

رئیس فدراسیون تکواندو در پایان با قدردانی از همکاری و همراهی‌های شهرداری قم در توسعه ورزش همگانی اضافه کرد: درخواست فدراسیون تکواندو از مجموعه مدیریت شهری قم بسترسازی جهت توسعه رشته ورزشی تکواندو در محلات پراستعداد شهر قم است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم نیز که در این دیدار حضور داشت، گفت: سرانه ورزشی قم 50 سانتی‌متر به ازای هر فرد بوده که در مقایسه با میانگین کشوری یک و نیم متر با کمبود و فقر سرانه‌ها روبه‌رو است.

ابراهیم سانی خانی اظهار داشت: از زمان روی کار آمدن دکتر سقائیان نژاد در کسوت شهردار قم، تغییرات ملموسی در فضای سبز و سیما و منظر شهری شاهد هستیم.

وی ادامه داد: سرانه ورزشی قم ۵۰ سانتی‌متر به ازای هر فرد بوده که در مقایسه با میانگین کشوری یک و نیم متر با کمبود و فقر سرانه‌ها روبه‌رو است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم خاطرنشان کرد: استان قم وضعیت روبه رشدی در ورزش به‌خصوص در رشته‌های باستانی، کشتی پهلوانی، کبدی، اسکواش، تکواندو و کاراته دارد.

وی با بیان اینکه توسعه ورزش روستایی از اولویت‌های مهم این اداره کل در سال جاری است، ابراز کرد: برخی از هیات های ورزشی استان با کمبود فضای اداری و سالن‌های ورزشی مجهز روبه‌رو هستند.