۳۶ مانور شهری در سال ۱۴۰۱ در قم اجرا می‌شود

رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم گفت: با توجه به هدف‌گذاری‌های انجام‌شده در سال جاری، ۳۶ مانور شامل ۲۴ مانور مباحثه‌ای یا دور میزی و ۱۲ مانور عملیاتی تا پایان سال برگزار خواهد شد.

رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم گفت: با توجه به هدف‌گذاری‌های انجام‌شده در سال جاری، ۳۶ مانور شامل ۲۴ مانور مباحثه‌ای یا دور میزی و ۱۲ مانور عملیاتی تا پایان سال برگزار خواهد شد.

مهدی برزویی با اشاره به اهمیت اجرای مانورهای مختلف شهری اظهار داشت: با توجه به هدف‌گذاری‌های انجام‌شده در سال جاری، ۳۶ مانور شامل ۲۴ مانور مباحثه‌ای یا دور میزی و ۱۲ مانور عملیاتی تا پایان سال برگزار خواهد شد.

رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷ مانور دورمیزی و ۲ مانور عملیاتی برگزارشده است و طی ماه‌های آینده این روند افزایش خواهد داشت.

وی اهمیت آمادگی و لزوم هماهنگی درون دستگاهی و بین دستگاهی در شهر قم را مورد توجه قرار داد و به سطوح مختلف برگزاری مانورها و رزمایش‌های برنامه‌ریزی‌شده اشاره کرد و افزود: برخی مانورها و رزمایش‌های عملیاتی بزرگ نیازمند برگزاری جلسات هماهنگی، آموزش عوامل و نیروها، تمرین و اخذ مجوز برگزاری مانور و… است که عمده مانورهای بین دستگاهی این فرایند را شامل می‌شود و برخی دیگر از مانورها به‌صورت ساعت صفر و بدون اطلاع قبلی انجام می‌شود که این‌گونه مانورها عمدتاً در سطح مناطق هشتگانه برگزار می‌شود.

برزویی خاطرنشان کرد: در مانورهای مباحثه‌ای یا دورمیزی، فرآیندهای آمادگی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و به‌نوعی آماده‌سازی برای اجرای مانورهای نزدیک به واقعیت است.

وی از برگزاری یک مانور عملیاتی شهری بزرگ به‌زودی خبر داد و گفت: در حال تلاش برای برگزاری مانورهای عملیاتی در بافت فرسوده هستیم که امیدواریم برای ماه‌های آینده برنامه‌ریزی و اجرا شود.

رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم یادآور شد: در حوزه پدافند غیرعامل نیز طبق برنامه‌ریزی دو رزمایش تخصصی تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمامی تلاش‌ها در گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران این بوده که ابتدا آمادگی‌های لازم در عوامل اجرایی و پشتیبانی از فرماندهی حادثه در مجموعه شهرداری قم ارتقا یابد اضافه کرد: در گام بعدی در قالب برگزاری مانورها و رزمایش‌های بزرگ شهری هماهنگی بین دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی ارتقاء یابد تا در حوادث احتمالی آتی بهترین عملکرد را در مدیریت حوادث شهری رقم بزنیم.