هزینه 21 میلیاردی بسیج و سپاه در مناطق محروم قم

 دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه استان قم از کمک به نیازمندان در عرصه‌های مختلف به ارزش ۲۱ میلیارد تومان خبرداد و گفت: توزیع بیش از ۲۵ هزار بسته معیشتی، ساخت و مرمت ۲۳ منزل مسکونی، ایجاد ۱۲۸ شغل و توزیع جهیزیه میان زوج‌های جوان از جمله خدمات ارائه شده است.

 دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه استان قم از کمک به نیازمندان در عرصه‌های مختلف به ارزش ۲۱ میلیارد تومان خبرداد و گفت: توزیع بیش از ۲۵ هزار بسته معیشتی، ساخت و مرمت ۲۳ منزل مسکونی، ایجاد ۱۲۸ شغل و توزیع جهیزیه میان زوج‌های جوان از جمله خدمات ارائه شده است.

به گزارش روابط عمومی سپاه قم، سید علی سیدمیرزایی در گفت وگویی با اشاره به دستاوردهای قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه استان قم در ماه‌های اخیر اظهار کرد: در راستای گسترش عدالت اجتماعی و محرومیت‌زدایی در شهر مقدس قم با مشارکت خیرین، جهادگران و بسیجیان ۲۱ میلیارد تومان خدمات در نهضت سراسری کمک مؤمنانه در قالب هشت کمیته ارائه شده است.

وی اضافه کرد: در کمیته مسکن ساخت ۱۱ واحد مسکونی و مرمت ۱۲ واحد مسکونی در مجموع به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رقم زده شده است.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه استان قم خاطرنشان کرد: در کمیته بسته معیشتی، ۲۵ هزار و ۸۷۰ بسته معیشتی، گوشت ۷۴۰ گوسفند قربانی و تعدادی کفش و پوشاک توسط جهادگران در مجموع به ارزش تقریبی ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان میان نیازمندان توزیع و در کمیته دانش آموزی نیز اهدای تلبت‌های دانش‌آموزی و بسته‌های کمک تحصیلی به خانواده نیازمندان با هزینه‌ای بالغ بر ۷۵۸ میلیون تومان انجام شده است.

وی عنوان کرد: در کمیته اشتغال نیز ایجاد ۴۱ شغل به صورت مستقیم و ۸۷ شغل به صورت غیرمستقیم با ۶ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان هزینه محقق شده و در کمیته آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد دیه ۱۲ زندانی با مشارکت ستاد دیه، دادستانی و سازمان بسیج حقوقدانان پرداخت شده است.

سیدمیرزایی از ارائه مشاوره حقوقی به ۳۵۰ نفر به ارزش تقریبی ۳۲۵ میلیون تومان یاد کرد و گفت: در آموزش حضوری و غیرحضوری نیز در مناطق کم‌تر برخودار آموزش‌های درسی با مشارکت معلمان جهادی به ارزش تقریبی ۴۴ میلیون تومان انجام شده است.

وی تصریح کرد: در کمیته ازدواج آسان و اهدای جهیزیه نیز ۲۸ مورد جهیزیه و ۱۴۹ مورد سایز اقلام ضروری به افراد نیازمند اهدا شده است و در مجموع ۷۲۲ میلیون تومان در این کمیته کار خداپسندانه انجام شده است.

سید میرزایی گفت: پیش بینی می‌کنیم که در دهه ولایت نیز با مشارکت خیرین استان قم توزیع بسته‌های معیشیتی به تعداد ۱۶ هزار بسته انجام شود.

وی از تشکیل شبکه شناسایی نیازمندان با استفاده از ظرفیت پایگاه‌ها، معتمدین و مدیران محلات استان‌ها یاد کرد و گفت: اطلاعات نیازمندان در بانک اطلاعاتی رابطین بسیج سازندگی در حوزه‌های مقاومت ثبت شده است و در هر حوزه مقاومت مدیران محله خیرین را شناسایی و از ظرفیت آنان استفاده می‌کنند که به زودی نیز این خیرین مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.