حضور شهردار قم در منزل شهید سیدمحمد بنی‌هاشمی جوزدانی؛

فرهنگ ایثار و شهادت از اولویت‌های مدیریت شهری است

شهردار قم به‌منظور پاسداشت رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های شهدای گران‌قدر دوران مقدس و عیادت از مادر شهید سیدمحمد بنی‌هاشمی جوزدانی، در منزل این معلم شهید حضور یافت.

شهردار قم به‌منظور پاسداشت رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های شهدای گران‌قدر دوران مقدس و عیادت از مادر شهید سیدمحمد بنی‌هاشمی جوزدانی، در منزل این معلم شهید حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی شهرداری قم، دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم به همراه حجت‌الاسلام‌والمسلمین هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان، علی‌اکبر خوش‌گفتار رئیس کنگره ملی شهدای استان قم، مهدی کلانترزاده مدیرکل ارتباطات و بین‌الملل شهرداری و شماری از مسئولان در منزل شهید سیدمحمد بنی‌هاشمی جوزدانی حضور و با خانواده این شهید دوران دفاع مقدس دیدار و گفت‌وگو کردند.

شهردار در این دیدار با تأکید بر اهمیت پاسداشت شهدا، بر تقویت روحیه جهادی در تمام عرصه‌های خدمت‌رسانی تأکید کرد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از اولویت‌های کاری مهم مجموعه مدیریت شهری قم دانست.

وی با اشاره به کسب معنویت آحاد مختلف مردم از  شهدا، گفت: همه پیشرفت‌ها و موفقیت‌های کشور مرهون جان‌فشانی و ازخودگذشتگی شهداست و قطار انقلاب فقط با فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند مسیر خود را ادامه دهد.

شهردار قم با بیان اینکه قدردانی از خانواده شهدا وظیفه تمام مردم و به‌خصوص مسئولان است، تصریح کرد: شهدای گران‌قدر دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم بر سر تمامی مردم منت دارند و ما همه زیر منت شهدا هستیم.

وی با تأکید بر اینکه شهدا سبب می‌شوند تا ما راه را گم نکنیم، اضافه کرد: پاسداشت مقام شهدا باعث نورانیت زندگی و جان خود افراد خواهد شد.

برادر شهید بنی‌هاشمی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از اقدامات پررنگ شهرداری قم در توسعه سرانه‌های سبز و بهبود حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، عنوان کرد: پیش‌ازاین طی تماسی با سامانه ۱۳۷ از این قبیل اقدامات مهم شهرداری قم قدردانی کرده بودم.

قدردانی بنیاد شهید از اقدامات مدیریت شهری قم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم نیز در این دیدار گفت: در سطح شهر و با اقدامات شهرداری قم شاهد رقم خوردن اتفاقات مبارکی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن هنرمند عنوان کرد: اقدامات مجموعه مدیریت شهری قم در سطح شهر کاملاً ملموس و نمایان است.

وی با بیان اینکه در سطح شهر و با اقدامات شهرداری قم شاهد رقم خوردن اتفاقات مبارکی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم، افزود: نصب سردیس و تابلوهای شهدا در سطح شهر قم بسیار چشمگیر و پررنگ است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم اضافه کرد: شهرداری قم تا زمان برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان قم در آبان ماه سال جاری، مجموعه اقدامات برنامه‌ریزی‌شده دیگری را در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دنبال می‌کند.

وی با تأکید بر فعالیت‌های شبانه‌روزی مجموعه دستگاه‌های مرتبط برای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای ستان، یادآور شد: آیین بزرگداشت ۶ هزار و ۹۰ شهید قم باید باشکوه و عظمت مثال‌زدنی برگزار گردد.

شهرداری قم پای‌کار کنگره ملی شهدای استان است

همچنین رئیس دومین کنگره ملی شهدای استان قم نیز در دیدار با خانواده شهید سیدمحمد بنی‌هاشمی جوزدانی گفت: نام‌گذاری اسامی شوارع و معابر به نام شهدا، نصب سردیس شهدا در مناطق مختلف شهر، برگزاری یادواره‌ها و تبلیغات شهری بخشی از اقدامات مجموعه مدیریت شهری قم در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان است.

علی‌اکبر خوش‌گفتار طی سخنانی افزود: طی دو سال گذشته به خاطر شیوع ویروس کرونا دیدار و بازدید از خانواده شهدا کمرنگ شده بود که با مدیریت نسبی این بیماری، بار دیگر دیدار با خانواده این شهدای والامقام رونق گرفته است.

وی با اشاره به آماده‌سازی فضای فکری و کالبدی شهر برای برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم، اضافه کرد: این کنگره ۲۷ آبان ماه سال جاری و همزمان با سالروز شهادت مهدی زین‌الدین برگزار خواهد شد.

رئیس دومین کنگره ملی شهدای استان قم خاطرنشان کرد: شهرداری قم به‌صورت همه‌جانبه پای‌کار برگزاری باشکوه دومین کنگره ملی شهدای استان قم در دهه آخر آبان ماه سال جاری است.

وی تأکید کرد: نام‌گذاری اسامی شوارع و معابر به نام شهدا، نصب سردیس شهدا در مناطق مختلف شهر، برگزاری یادواره‌ها و تبلیغات شهری بخشی از اقدامات مجموعه مدیریت شهری قم در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان است.

شهید سید محمد بنی‌هاشمی دارای مدرک فوق‌دیپلم و یکی از معلمان شهید دوران دفاع مقدس است که در آبان ماه سال ۴۴ در شهر نائین متولد و در عملیات کربلای ۵ سال ۶۷ در منطقه شلمچه به شهادت رسید.