در نخستین مرحله افتتاح پروژه‌های شهرداری قم در سال ۱۴۰۱ صورت گرفت:

تلاش برای افزایش امید و انگیزه شهروندان

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم از برگزاری نخستین مرحله از افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های شهری قم در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم از برگزاری نخستین مرحله از افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های شهری قم در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش شهرنیوز؛ مهدی کلانترزاده با اعلام این خبر و برگزاری آئین افتتاحیه هم‌زمان با عید مباهله و روز خانواده افزود: در این مرحله ۱۳ پروژه شاخص شهرداری قم بااعتباری بالغ‌بر ۱۳۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی تحقق عملی شعار “قم در مسیر تحول” با تلاش خادمان شهر کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام در شورای اسلامی شهر و شهرداری قم را ازجمله دلایل موفقیت مجموعه در اتمام و تقدیم این پروژه‌ها به زائرین و مجاورین شهر قم دانست.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم برنامه‌ریزی‌های اجرایی برای ادامه اجرای پروژه‌های مختلف در مجموعه شهرداری قم را یادآور شد و گفت: در گام اول سال ۱۴۰۱، ۱۳ پروژه در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، ورزشی، فضای سبز، حمل‌ونقل و ترافیک، خدماتی بااعتباری بالغ‌بر ۱۳۰۰ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌گردد.

کلانترزاده هدف از برگزاری آئین افتتاحیه‌ها را اطلاع‌رسانی به اذهان عمومی در خصوص تلاش‌ها و اقدامات خادمان شهر و ایجاد امید و انگیزه در بین شهروندان دانست و گفت: یکی از رویکردهای اصلی شهرداری قم ایجاد زمینه‌های افزایش نشاط اجتماعی است که در این راستا مجموعه فرهنگی ورزشی شهیدان شاطری در محله شهرک امام حسن مجتبی علیه‌السلام منطقه ۳ در ادامه نهضت ساخت مجموعه‌های فرهنگی ورزشی مناطق هشتگانه با هزینه‌ای بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

بهره‌برداری از پروژه بهسازی ورودی شهر قم از اتوبان امیرکبیر در محور شهید بادیان به بلوار شهید سلیمانی، افتتاح فاز نخست بوستان بانوان و خانواده حضرت مریم علیهم‌السلام در منطقه ۱، مرحله اول نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی قم با ورود ۴۴ دستگاه از مجموع ۴۰۰ تاکسی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی، رونمایی از خودرو‌های برقی انتقال زائران با امکانات ویژه در راستای تکریم زائران و تسهیل رفت‌وآمد به حرم مطهر، بهره‌برداری از سیستم‌های هوشمند تقاطع‌های شهری، ورود رسمی رنگ نانو به خط‌کشی‌های ترافیکی معابر شهر قم و بهره‌برداری از پل‌های عابر پیاده را از دیگر پروژه‌هایی است که به گفته مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم در این مرحله به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین دو پروژه کلان بهسازی و احداث ۴۵۰۰۰ مترمربع از شوارع شهری ازجمله احداث خیابان گمرک و بهسازی فاز اول شریان پرترافیک ورودی شهر قم بلوار شهید خداکرم و پروژه زیربنایی و مؤثر هدایت آب‌های سطحی در خیابان آیت‌الله بافقی با تأثیرگذاری در کنترل روان‌آب‌های مناطق ۳،۲ و ۶ از پروژه‌هایی است که عملیات اجرایی آن در این مرحله آغاز خواهد شد.