یکه‌تازی فیلم‌های کمدی در جدول فروش سینماهای قم

در حالی که طی چهار ماه نخست امسال بیش از ۸۶ هزار شهروند قمی راهی سینماها شده‌اند و در مجموع، فروش دو میلیارد و سی‌وهفت میلیون تومانی برای گیشه سینماهای قم به ثبت رسیده است، سهم دو فیلم کمدی «انفرادی» و «سگ‌بند» معادل دوسوم رقم فروش کل گیشه‌ سینماها بوده است.

در حالی که طی چهار ماه نخست امسال بیش از ۸۶ هزار شهروند قمی راهی سینماها شده‌اند و در مجموع، فروش دو میلیارد و سی‌وهفت میلیون تومانی برای گیشه سینماهای قم به ثبت رسیده است، سهم دو فیلم کمدی «انفرادی» و «سگ‌بند» معادل دوسوم رقم فروش کل گیشه‌ سینماها بوده است.

گیشه سینماهای قم در چهار ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری را تجربه کرد.

به گزارش شهر بیست، در حالی که بیشتر سینماهای قم سال گذشته در چنین روزهایی هم به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بودند و هم فیلم‌ مخاطب‌پسندی روی پرده نداشتند، امسال با فعالیت مداوم چهار سینمای ونوس، تربیت، شهرآفتاب و آیه و اکران ۱۲ فیلم از جمله دو فیلم کمدی، گیشه سینماها حسابی تکان خورده است.

به گواه آمار سامانه «سمفا»، از ابتدای فروردین‌ماه امسال بیش از ۸۶ هزار شهروند قمی برای تماشای فیلم مورد علاقه خود راهی سینماها شده‌اند و در مجموع فروش دو میلیارد و سی‌وهفت میلیون تومانی برای گیشه سینماهای قم به ثبت رسیده است.

البته این آمار مربوط به سالن‌ها و سانس‌های دارای فروش است و موارد بدون فروش محاسبه نشده است. ضمن اینکه دو سینمای «آوینه» وابسته به اداره‌کل تبلیغات اسلامی و «کانون» پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم همچنان تعطیل هستند.

این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، فروش سینماهای قم با چهار هزار و ۴۰۰ نفر تماشاگر معادل ۷۵ میلیون تومان بود.

اگرچه نمی‌توان افزایش قیمت بلیت‌های سینما را در فروش قابل توجه امسال سینماهای قم بی‌تأثیر دانست اما رشد حدود ۲۰ برابری مخاطبان سینماها نویدبخش بازگشت به روزهای پیش از کرونا و رونق نسبی گیشه سینماهاست.

البته از آنجایی که همواره بدنه تماشاگران سینماهای قم کمدی‌پسند هستند، نمی‌توان انکار کرد که اکران دو فیلم کمدی «انفرادی» و «سگ‌بند» تأثیر چشمگیری در آمار فروش سینماهای قم داشته است.

فیلم سینمایی «انفرادی» به کارگردانی سید مسعود اطیابی طی چهار ماه نخست امسال با بیش از ۳۰ هزار و پانصد تماشاگر معادل ۷۳۴ میلیون در سینماهای قم فروش داشته است.

فیلم سینمایی «سگ‌بند» به کارگردانی مهران احمدی نیز با بیش از ۲۵ هزار و سیصد تماشاگر، ۶۷۷ میلیون تومان فروش کرده است.

مجموع رقم فروش این دو فیلم معادل دوسوم فروش کل گیشه سینماهای قم در چهار ماه اخیر بوده است. موضوعی که به روشنی نشان می‌دهد در صورت اکران فیلم‌های متنوع از جمله فیلم‌های کمدی، سینماهای قم با استقبال علاقه‌مندان به هنر هفتم همراه است.

اما سومین فیلم پرفروش سینماهای قم در چهار ماه نخست امسال «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر است. فیلمی که پای بسیاری از اقشار متدین و انقلابی را بعد از مدت‌ها به سینماها باز کرد و با احتساب زمان اکران این فیلم از ۱۸ اسفندماه سال گذشته تا پایان تیرماه امسال، با حدود ۱۵ هزار تماشاگر تماشاگر معادل ۳۱۸ میلیون تومان فروش کرده است.

فیلم‌های «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان با ۴۸۳۳ تماشاگر و فروش ۱۱۳ میلیون تومان، «هناس» به کارگردانی حسین دارابی با ۴۹۹۹ تماشاگر و فروش ۸۶ میلیون تومان، «بدون» قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی با ۴۱۵۵ تماشاگر و فروش ۷۲ میلیون تومان و «چند میگیری گریه کنی۲» به کارگردانی علی توکل‌نیا با ۲۲۸۹ تماشاگر و فروش ۴۱ میلیون تومانی در رده‌های چهارم تا هفتم جدول فروش سینماهای قم قرار دارند.

دو فیلم «تی تی» به کارگردانی آیدا پناهنده و «علفزار» به کارگردانی کاظم دانشی نیز که بیشتر از یک هفته از اکران آنها در دو سینمای ونوس و آیه نمی‌گذرد، هر کدام با هزار تماشاگر حدود ۲۷ میلیون تومان فروش داشته‌اند و بدین ترتیب در رتبه هشتم و نهم جدول فروش سینماهای قم هستند.

«مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی و «بی صدا حلزون» به کارگردانی بهرنگ دزفولی‌زاده نیز سه فیلم قعرنشین جدول فروش سینماهای قم هستند که هر کدام به ترتیب با ۱۸ میلیون، ۱۷ میلیون و ۴ میلیون تومان فروش کرده‌اند.