برگزیدگان سومین جشنواره ملی «داستان قم» معرفی شدند

سومین جشنواره ملی «داستان قم» با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد. به گزارش ایبنای قم، آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی «داستان قم» با حضور امیرعلی عموزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و جمعی از استادان، مسئولان، نویسندگان و اعضای «انجمن ادبی پیرنگ» در تالار فرهنگ و هنر قم برگزار شد.

سومین جشنواره ملی «داستان قم» با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایبنای قم، آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی «داستان قم» با حضور امیرعلی عموزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و جمعی از استادان، مسئولان، نویسندگان و اعضای «انجمن ادبی پیرنگ» در تالار فرهنگ و هنر قم برگزار شد.

سید‌محمود میرصانعی مدیر انجمن ادبی پیرنگ در ابتدا به معرفی انجمن و فعالیت‌های آن پرداخت و گفت: جلسات مستمر نقد داستان برای آموزش، نشر آثار قوی در زمینه ادبیات داستانی و  و دعوت از استادان مجرب برای ارتقاء سطح داستان‌نویسی هنرجویان ازجمله اقدامات این انجمن است.

مدیر انجمن ادبی پیرنگ قم افزود: داستان به‌عنوان ابزاری مهم در فرهنگ‌سازی جامعه بسیار مهم است و این جشنواره تلاش می‌کند با پرداختن به موضوعات و مشکلات روز جامعه در صدد رفع آن‌ها قدمی بردارد.

وی به توضیح موضوعات سومین دوره جشنواره پرداخت و بیان کرد: ادبیات روستایی با رویکرد مسئله مهاجرت، مسئله کسب‌وکارهای فراموش شده و همچنین اختصاص بخش ویژه جشنواره به حضرت فاطمه معصومه‌(س) برای تشویق نویسندگان به نوشتن در این موضوع و جمع‌آوری آثار فاخر با نگاه به زندگی و سیره حضرت فاطمه معصومه(س) موضوعات اصلی جسنواره بوده است.

در ادامه این برنامه عموزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به داستان‌های قرآن، گفت: قصص قرآن ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و این موضوع باعث جذابیت و ماندگاری آن‌ها شده است. داستان‌نویس موفق از این منبع ارزشمند غافل نمی‌شود از داستان‌های قرآن در آثار الگوبرداری می‌کند.

مهدی کلانترزاده مدیر روابط عمومی شهرداری قم نیز در ادامه این نشست به جایگاه قم و ظرفیت‌ها و عناصر مختلف موجود در شهر قم پرداخت و گفت: قم از ظرفیت‌های بالای مذهبی و هنری برای استفاده داستان‌نویسان برخوردار است که محوری‌ترین آن‌ها حرم حضرت معصومه‌(س) می‌تواند باشد.

بر پایه این گزارش نفرات برتر سومین جشنواره ملی «داستان قم» به شرح زیر اعلام شدند:

بخش عمومی:

رتبه اول: داستان «بلیط یکسره به بوخوم» اثر عماد عبادی از شاهرود
رتبه دوم: داستان «به سادگی روستا» اثر طیبه شجاعی از استان کرمان
رتبه سوم: داستان «سرگردانان» اثر مرجان ایزدی از استان تهران

بخش ویژه:

برگزیده این بخش داستان «گوشه‌ای که ماه دارد» اثر فهیمه شاکری مهر از استان قم