۵۰ میلیمتر درقم باران بارید

مدیرکل هواشناسی قم گفت:شب گذشته میزان شدت بارش در دشت مسیله قم تا ۵۰ میلی متر در ساعت ثبت شده و ناپایداری‌های جوی تا یکشنبه هفته آینده در استان ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی قم گفت:شب گذشته میزان شدت بارش در دشت مسیله قم تا ۵۰ میلی متر در ساعت ثبت شده و ناپایداری‌های جوی تا یکشنبه هفته آینده در استان ادامه دارد.

مهران حیدری بنی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال اخطارهای زرد و نارنجی اعلام شده از سوی هواشناسی در روز گذشته، شاهد ناپایداری‌های جوی در سطح استان قم در شب گذشته بودیم و پیش بینی می‌شود؛ امشب و فردا شب نیز شرایط مشابهی را شاهد باشیم.

وی افزود: پیش بینی می‌شود این ناپایداری‌ها تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به شرایط جوی شب گذشته در استان قم ابراز داشت: زبانه‌های سامانه‌ای که از شمال کشور عبور می‌کرد و ادغام آن با رطوبت حاصل از فعالیت سامانه مانسونی بر روی استان، موجب رخداد ناپایداری‌های شدید و قابل ملاحظه در مناطق شرقی قم شد.

حیدری افزود: میزان شدت بارش در دشت مسیله از توابع استان قم تا ۵۰ میلی متر در ساعت بوده است و متأسفانه این ناپایداری‌ها که به صورت بارش‌های رگباری و وزش باد شدید بوده؛ موجب بروز خسارت‌هایی در این منطقه شده‌است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود امشب نیز ناپایداری‌های قابل ملاحظه در شهرستان‌های کهک، جعفرآباد، قاهان، خلجستان و اطراف سلفچگان داشته باشیم که شهروندان استان قم می‌بایست به توصیه‌های هواشناسی توجه کنند و از عبور در بستر رودخانه‌ها و خودداری از اتراق در اطراف آن، انجام فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و همچنین عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره اجتناب کنند.

حیدری عنوان داشت: در شب گذشته سرعت وزش باد در برخی از مناطق شرقی استان قم تا ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسید که به همین علت شاهد بروز پدیده گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا بودیم که این وضعیت از امروز بعد از ظهر نیز شاهد خواهیم بود.

در جریان سیل شب گذشته پنج روستا از توابع بخش مرکزی شهرستان قم دچار آسیب جزیی شدند،‌ بخش مرکزی با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع دارای ۲ دهستان قنوات و قمرود است.