شهردار دستجرد:

خبرنگار بودن یک افتخار جاودانه است

شهردار شهر توریستی و گردشگری دستجرد، در پیامی ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: خبرنگار بودن به تنهایی و به خودی خود، یک افتخار جاودانه است.

شهردار شهر توریستی و گردشگری دستجرد، در پیامی ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: خبرنگار بودن به تنهایی و به خودی خود، یک افتخار جاودانه است.

به گزارش  روزنامه گویه به نقل از روابط عمومی شهرداری دستجرد، متن پیام مهندس حسین طالعی بمناسبت فرارسیدن روز خبرنگار، به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فرارسیدن 17 مرداد روز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی که بنام روز خبرنگار نامگذاری شده، بهانه ای بسیار ارزشمند برای یادآوری تلاش های خبرنگاران و ارزش های والای حرفه مقدس خبرنگاری است.

روز خبرنگار امسال، با ایام محرم و عاشورای حسینی تقارن پیدا کرده و این یک تقارن زیباست؛ چرا آن که خبرنگار ا گر در مسیر درست و راستین حرکت کند، در مسیر مکتب حسینی حرکت کرده است؛ خبرنگار واقعی علاوه بر اینکه به جامعه آگاهی بخشی می نمایددر جهت اصلاح امور ناصواب جامعه تلاش می کند.

کار خبرنگار از آن جا که آگاهی بخشی به جامعه است، همچون عبادت خداوند بوده پس این جایگاهی ارزشمند برای خدمت به انسان هاست و البته این کار مقدس، اگر در مسیر نادرست مورد استفاده قرار گیرد، نه تنها محراب عبادت نیست، بلکه دامگه شیطان خواهد شد؛ لذا باید همواره مراقب قداست در این حرفه مقدس بود؛ حرفه خبرنگاری از آن جا که افکار عمومی را شکل می دهد، از حساس ترین و مهمترین میدان های جهاد است.

خبرنگاران و جامعه رسانه ای، با نظارت بر جامعه و ارکان آن، و با جهت دهی وخدمت رسانی به مردم  در نهایت کوشش خود را  در آگاهی نسبت بر امورات جامعه کرده و در حقیقت خدمتگزار به جامعه و مردم هستند.

ما باید جایگاه خبرنگاری را یک جایگاه مقدس دانسته و خبرنگاران را گرامی بداریم؛ و نیز بدانیم که خبرنگار بودن به تنهایی و به خودی خود، یک افتخار جاودانه است؛ چرا که او برای جامعه (اعم از مردم و حاکمیت) در جهت آگاهی بخشی در  مسیر درست تر و بهتر، حکم چراغ راه را دارد و بر حقایق نور می تاباند.

روز خبرنگار را به تمام فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی تبریک عرض کرده و امیدواریم این جایگاه مقدس بیش از پیش قدر دانسته شود.

حسین طالعی شهردار دستجرد