رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم:

یکهزار و ۱۶۰ اشتغال پایدار سال گذشته در قم ایجاد شد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم گفت: سال گذشته در قالب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی ۵۳۳ اشتغال کلان و ۶۲۷ اشتغال خرد ایجاد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم گفت: سال گذشته در قالب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی ۵۳۳ اشتغال کلان و ۶۲۷ اشتغال خرد ایجاد شد.

حسن نادری در کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری در سالن کرامت استانداری، بااشاره به ارائه تسهیلات برای اشتغال پایدار در روستاهای استان،افزود: از محل تبصره ۱۸ و ۱۶ روند ارائه تسهیلات از سال قبل آغاز و امسال نیز دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار در دو بخش حمایتی و غیرحمایتی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت خواهد شد.

نادری ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای ثبات و ایجاد اشتغال را هدف عمده این قانون دانست و اظهار داشت: برای احصای دقیق پیشرفت و موانع ارائه تسهیلات اشتغال روستایی، طرحی دراین زمینه درحال اجراست.

وی بیان کرد:‌ در قالب این طرح  ۵۰۰ میلیون ریال  تسهیلات به طرح‌های بزرگ و ۱۲۰ میلیون ریال نیز به طرح‌های کوچک اختصاص می‌یابد؛ ۸۶ درصد طرح‌های اشتغال زایی روستایی قم جزو طرح‌های بزرگ بوده‌است.

نادری خاطرنشان کرد: برای اجرای ۱۵۵ طرح بزرگ  ۱۷۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص و ۵۳۳ شغل جدید درمناطق روستایی بوجود آمده‌است.

وی با اشاره به تفکیک سهم هر بخش از تسهیلات ابلاغی، گفت: در قالب تسهیلات اشتغال پایدار قم ۶۲ درصد تسهیلات به بخش کشاورزی، ۱۸ درصد خدمات، ۱۴ درصد صنعت و ۶ درصد نیز بعنوان سرمایه در گردش اختصاص یافته‌است.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم نیز بیان کرد: هم اکنون ۸۰ درصد ارزش افزوده صنعت چوب و مبلمان قم بخاطر عدم وجود زیرساخت‌های فرآوری و زنجیره تولید برای تهران واریز می‌شود.
حسن آقاجانی ادامه داد: در صنعت کفش نیز همین مشکل وجود دارد و باید در کنار تکمیل زنجیره تولید فروشگاه‌های شاخص عرصه محصولات ایجاد شود.