کمک 25 میلیاردی مردم قم به نیازمندان بهزیستی

جامعه هدف “بهزیستی قم” 35 هزار نفر است

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه جامعه هدف بهزیستی در قم 35 هزار نفر است، گفت: سالانه حدود 25 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی از سوی مردم دریافت می‌کنیم که برای این افراد هزینه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه جامعه هدف بهزیستی در قم 35 هزار نفر است، گفت: سالانه حدود 25 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی از سوی مردم دریافت می‌کنیم که برای این افراد هزینه می‌شود.

به گزارش فارس، مهدی پهلوانی در ستاد محرومیت‌زدایی استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه هیچ مشکلی در بحث تامین ویلچر نداریم، اظهار کرد: البته در بحث قوانین مشکلاتی در حوزه ویلچر، واکر و سمعک داریم که امیدواریم با پیگیری مسئولان ملی رفع شود.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی ما در بحث هزینه‌های درمان و هزینه‌های پوشینه بوده است، مطرح کرد: تمام کودکان سه قلو را تحت پوشش قرارداده و تا 6 سالگی کمک هزینه به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه سه اتوبوس از بهزیستی به کربلا عازم شده‌اند، عنوان کرد: این اتوبوس‌ها به گروه‌های معلولان، دختران و ناشنوایان اختصاص داشته است.

وی با بیان اینکه دو هزار و 200 خانواده را برای طرح مسکن ملی شناسایی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه برخی از معلولان شرایط ازدواج را ندارند، در این طرح مورد حمایت قرار گرفته و اکنون 4 هزار نفر از بهزیستی در طرح مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند.

پهلوانی با اشاره به اینکه در مواردی همچون تامین لوازم منزل مددجویان نیازمند همکاری هستیم، تصریح کرد: بحث تامین لوازم منزل مددجویان از بحث تامین جهیزیه جداگانه است و به مواردی چون از کار افتادن یخچال مددجویان گفته می‌شود.

وی با بیان اینکه جامعه هدف بهزیستی استان قم 35 هزار نفر هستند، یادآور شد: سالانه حدود 25 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی از سوی مردم دریافت می‌کنیم که برای این افراد هزینه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم ادامه داد: 10 هزار خانوار نیازمند و مستمری‌بگیر داریم که ماهانه از مبلغ 420 هزار تومان تا 2 میلیون تومان دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خیرین را به سمت ساخت مراکز سوق دادیم، ابراز کرد: اگر هم‌پوشانی لازم میان سازمان‌ها و نهادهای مختلف انجام شود، شاهد اثرگذارتر شدن خدمات هستیم.

کمک هایی که به نیازمندان می شود، نمی تواند زندگی آنها را تامین کند

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم گفت: متاسفانه هزینه‌های زندگی به قدری بالا رفته است که با کمک‌ها و مستمری‌ها نمی‌توانیم به زندگی نیازمندان کیفیت ببخشیم.

ابوالقاسم مقیمی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه احساس دریافت کمک در دل جامعه با آمارهای ارائه شده متفاوت است، اظهار کرد: تعریف نیازمند با تعریفی که در کمیته امداد و بهزیستی وجود دارد متفاوت است.

وی ادامه داد: خانواده‌های آبرومندی وجود دارند که علی‌رغم نیاز به کمک، برای حفظ آبرو تحت پوشش مراکز قرار نمی‌گیرند.

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم افزود: متاسفانه هزینه‌های زندگی به قدری بالا رفته است که با کمک‌ها و مستمری‌ها نمی‌توانیم به زندگی نیازمندان کیفیت ببخشیم.