یک مسئول عنوان کرد:

۸۰ درصد دانش آموزان قمی در مدارس ثبت نام شده‌اند

دبیر ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: حدود ۸۰ درصد دانش آموزان استان ثبت نام شدند و ۲۰ درصد هنوز نسبت به ثبت نام اقدام نکردند لذا از اولیا تقاضا داریم هر چه زودتر نسبت به ثبت نام دانش آموزان اقدام کنند.

دبیر ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: حدود ۸۰ درصد دانش آموزان استان ثبت نام شدند و ۲۰ درصد هنوز نسبت به ثبت نام اقدام نکردند لذا از اولیا تقاضا داریم هر چه زودتر نسبت به ثبت نام دانش آموزان اقدام کنند.

چند روز دیگر مدارس، رسما کار خود را آغاز می کنند و دبستانی ها اولین دانش آموزانی هستند که وارد کلاس های درس می شوند. در این بین آمار دقیق ثبت نامی ها از مهمترین نکاتی است که برنامه ریزان آموزشی در طرح ریزی های خود به آن نیازمند هستند.

محمد رضا اسلامی نسب  رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و دبیر ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان قم امروز هفتم شهریور ماه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: حدود ۸۰ درصد دانش آموزان استان ثبت نام شدند و ۲۰ درصد هنوز نسبت به ثبت نام اقدام نکردند لذا از اولیا تقاضا داریم هر چه زودتر نسبت به ثبت نام دانش آموزان اقدام کنند.

اسلامی نسب یادآور شد: عدم ثبت نام به موقع دانش آموزان در مدارس و تأخیر در ثبت سفارش کتب درسی از جمله مشکلات موجود برای آغاز سال تحصیلی جدید است که با همکاری والدین مرتفع خواهد شد.

دبیر ستاد ثبت ‌نام اداره کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه ثبت ‌نام دانش‌آموزان در مدارس از خرداد ماه آغاز و مهلت قانونی اعلام شده برای ثبت نام پایان مرداد ماه بود، گفت: با  توجه به برخی شرایط از جمله برگزاری امتحانات جبرانی و یا جابجایی احتمالی محل سکونت خانواده‌ها، دانش آموزانی که تاکنون موفق به ثبت‌نام در مدارس نشده‌اند باید هرچه سریعتر و تا پایان شهریور ماه برای ثبت‌نام در مدارس اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تسریع و تعجیل در ثبت‌نام باعث می‌شود سال تحصیلی جدید به موقع و با نشاط و شادابی بیشتر برای دانش‌آموزان آغاز شود، از اولیا و دانش آموزانی که تاکنون در مدارس ثبت‌نام نکرده‌اند، خواست نسبت به انجام فرآیند ثبت‌نام در اسرع وقت اقدام کنند.

دبیر ستاد ثبت ‌نام اداره کل آموزش و پرورش استان قم، عنوان کرد: تا پایان شهریور امکان ثبت نام وجود دارد این در حالی است که در دریافت کتاب درسی، کلاس بندی، ساماندهی نیروی انسانی و انتخاب معلم با مشکل موجه هستیم، لذا تا آمار ثبت نام ها قطعی نشود سامان دهی این موارد امکان پذیر نیست.

اسلامی نسب ادامه داد: انتظار داریم دانش آموزان قبولی خردادماه ثبت نام خودشان را انجام داده باشند در واقع مهلت ثبت نام شهریور ماه باید مختص به دانش آموزانی باشد که در خرداد ماه موفق به قبولی نشدند و تجدیدی داشتند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: امسال در دوره ی ابتدایی در برخی مناطق با توجه به جمعیت زیاد، تراکم ۳۵ نفری دانش آموزان در کلاس به ۳۹ نفر رسیده است و امیدواریم با افزایش ساخت و ساز و مدرسه سازی این تراکم دانش آموزان در کلاس مدیریت شود.

اسلامی نسب اظهار کرد: تراکم جمعیت دانش آموزی استان قم در سال تحصیلی جدید بیش از ۲۸۰ هزار دانش آموز پیش بینی شده است.

دبیر ستاد ثبت ‌نام اداره کل آموزش و پرورش استان قم با بیان این که تمامی مدارس ما با تولیدی های مورد نظر از طریق سامانه‌ی فرم لباس دانش آموزی قرار داد بستند، اظهار کرد: حدود ۶۰ تولیدی در سطح استان قم در خصوص لباس فرم دانش آموزی در حال فعالیت هستند و با نظارت های موجود تا پایان شهریور اولیاء موفق به دریافت فرم دانش آموزی خواهند شد و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

اسلامی نسب تأکید کرد: در زمینه خرید فرم دانش آموزی اجباری وجود ندارد اگر دانش آموزی لباس فرم سال گذشته را دارد و رنگ آن با فرم سال تحصیلی جدید همسان است می تواند مورد استفاده قرار دهد.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: اگر چه این امکان وجود دارد که اولیا به صورت شخصی اقدام به تهیه لباس برای دانش آموز کنند اما با توجه به این که نرخ  قیمت لباس فرم دانش آموزی توسط شورای قیمت گذاری اتحادیه خیاطان انجام شده، هزینه برآورد شده قطعا به صرفه خواهد بود.

اسلامی نسب یادآور شد: در دستور العمل های ثبت نام دریافت هیچ گونه وجهی به جز بیمه از والدین ذکر نشده اما این مسئله نافی این است که ما قطعا در طول فرآیند تحصیل دانش آموزان و بازده زمانی سال تحصیلی نیازمند کمک های متفاوت مادی و معنوی خانواده ها به صورت داوطلبانه برای کیفیت بخشی به بحث آموزش هستیم.

دبیر ستاد ثبت ‌نام اداره کل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: دانش آموزان ورودی پایه های اول ابتدایی هفتم و دهم با مراجعه حضوری در نزدیک مدرسه به محل سکونت ثبت نام می شوند و مشکلی وجود ندارد، اما جابه جایی میان پایه ها به دلیل تغییر محل سکونت در مناطق پر تراکم مشکلاتی ایجاد کرده، لذا از اولیا خواهشمندیم دانش آموزان را در مناطق با تراکم دانش آموزی پایین تر ثبت نام کنند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان در پایان ضمن تشکر از مشارکت اولیاء در همه ابعاد نسبت به مدارس استان تقاضا کرد در اسرع وقت نسبت به ثبت نام دانش آموزان و ثبت سفارش کتب درسی اقدام نمایند.

لازم به ذکر است؛ دستور العمل ثبت ‌نام مدارس با شعار ” ثبت ‌نام مطلوب، نظارت همگانی، نصیب برابر آموزشی ” از سوی وزیر آموزش‌ و پرورش به مدیران‌کل استان‌ ها ابلاغ شده است.