معاون استاندار قم مطرح کرد؛

قم پیشتاز طرح نهضت ملی مسکن در کشور

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم به قرارگاه محرومیت‌زدایی استان توجه کرد و اظهار داشت: قم به‌عنوان پیشتاز در ساخت طرح نهضت ملی مسکن در کشور بوده و امروز بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم به قرارگاه محرومیت‌زدایی استان توجه کرد و اظهار داشت: قم به‌عنوان پیشتاز در ساخت طرح نهضت ملی مسکن در کشور بوده و امروز بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

ابوالقاسم مقیمی در دیدار مردمی و چهره به چهره با اهالی منطقه سه شهر قم که به مناسبت هفته دولت در مسجد امام حسین (ع) شهرک امام حسن(ع) برگزار شد، با اشاره به مشکلاتی که شهروندان این منطقه مطرح کردند اظهار داشت: سیستم رفع مشکلات مردم در استانداری به‌دقت در حال بررسی راهکارهایی برای پاسخ به مطالبات مردم است.

وی شش مسئله موردتوجه در شهرک امام حسن(ع) را موردتوجه قرارداد و افزود: یکی از مشکلات شهرک، فاضلاب است، و دیگر موضوعات موقوفات، روشنایی، خطوط اتوبوس‌رانی، آسیب‌های اجتماعی و عفاف و حجاب بوده که باید رفع شود.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم ابراز کرد: در موضوعاتی مانند موقوفات با توجه به متولیان امر، دولت نمی‌تواند کاری کند و ما نمی‌توانیم قولی به مردم بدهیم، زیرا زیر نظر دولت فعالیت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: موضوعات شهری و استانی مانند فاضلاب و خطوط اتوبوس‌رانی در حوزه اختیارات بوده و با پیگیری‌ها در کمترین زمان مشکلات حل می‌شود، اما پیاده‌روسازی نیازمند زمان بوده و نیاز به اعتبارات در بودجه دارد.

مقیمی به مشکلات سد معبر نیز اشاره کرد و گفت: با نظارت و همکاری کسبه و کسب رضایت مردم، این مشکل باید حل شود و پیاده‌روها نیز نیاز به پایش دارد و در اسرع وقت این کار انجام شود.

وی سپس بودجه مصوب در سفر اخیر ریاست جمهوری را موردتوجه قرارداد و افزود: یکی از موارد مورداستفاده از بودجه تصویبی ریاست جمهوری، احداث شبکه فاضلاب بوده و تلاش می‌کنیم شهرک امام حسن(ع) نیز از این بودجه بهره ببرد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم تأکید کرد: امیدواریم در سفر دوم ریاست جمهوری به شهر قم که در حال بررسی آن هستیم، بودجه‌ای ویژه برای تکمیل فاضلاب شهر قم اختصاص دهیم.

وی حل مشکلات توسط مردم در شهرک امام حسن(ع) را مورد تحسین قرارداد و خاطرنشان کرد: خیلی از معضلات اجتماعی توسط مردم قابل‌حل بوده و شهروندان در این شهرک باهم همکاری خوبی دارند و مردم کمک‌های زیادی به مدیران می‌کنند.

مقیمی به قرارگاه محرومیت‌زدایی استان توجه کرد و اظهار داشت: قم به‌عنوان پیشتاز در ساخت مسکن طرح نهضت ملی مسکن در کشور بوده و امروز بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی از آغاز عملیات عمرانی اراضی ۵۶۰ هکتاری خبر داد و گفت: عملیات زیرسازی در اراضی ۵۶۰ هکتاری در حال انجام است و به‌زودی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، همچنین جمع‌آوری دکل‌های برق در دستور کار قرارگرفته است.