معاون اقتصادی استاندار:

نرخ بیکاری در قم به زیر ۱۰ درصد رسید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: نرخ بیکاری در قم امسال به زیر ۱۰ درصد رسیده و در سایر شاخصه‌های اقتصادی نیز نرخ رشد اقتصادی افزایش‌یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: نرخ بیکاری در قم امسال به زیر ۱۰ درصد رسیده و در سایر شاخصه‌های اقتصادی نیز نرخ رشد اقتصادی افزایش‌یافته است.

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، محسن امیدیان در دیدار مردمی و چهره به چهره مسئولان استانی و شهری به مناسبت هفته دولت در مسجد امام حسن عسکری(ع) شهرک پردیسان، افزود: در سالی که گذشت نرخ رشد اقتصادی قم به بالای ۱.۴ رسیده است.

وی گزارشی از عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف ارائه داد و افزود: یکی از کارهای شاخص دولت در یک سال گذشته در حوزه بهداشت و سلامت، تامین صدها هزار واکسن و کاهش فوتی‌ها به عدد صفر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم توسعه بیمه را نیز مورد توجه قرارداد و گفت: قبل از دولت سیزدهم در استان قم، تقریبا تعداد بیمه‌شدگان ۳۴۰ هزار نفر بوده که  بعد از یک سال و نیم و رویکرد جدید دولت تعداد بیمه‌شدگان ۸۸ درصد افزایش داشته و به رقمی بالغ‌بر ۶۳۰ هزار نفر رسیده است.

وی دیپلماسی متوازن را نیز یادآور شد و ابراز کرد: تاکید جدی مقام معظم رهبری برای توجه به ظرفیت ۱۵ کشور همسایه در دستور کار دولت جدید قرار گرفته و امروز ارتباطات خوبی با همسایگان داریم و امسال بعد از یک دهه تراز صادرات کشور مثبت شده است.

امیدیان ادامه داد: مسائل اقتصادی امروز مساله همه ما بوده و باید قبول کنیم کم‌کاری کارگزاران مختلف در حوزه اقتصاد را داشته‌ایم و باکارهایی که در دولت انجام‌شده امیدواریم اتفاق‌های خوبی بیفتد.

وی به حذف ارز دولتی اشاره کرد و گفت: با اقدامی که دولت جدید در حذف ارز دولتی انجام داد حدود ۳۵۰ هزار میلیارد تومان در سال رانت حذف شد و جلوی بسیاری از قاچاق‌های کالا گرفته‌شده است.

وی تاکید کرد: در یک سال گذشته ۵۴ هزار میلیارد تومان از محل تعهدات دولت قبل به استان قم پرداخته و از تولید و اشتغال حمایت‌شده و در سال ۱۴۰۱  منابع حمایتی از اشتغال سه برابر شده و سهم قرض‌الحسنه بسیار بالاتر است.