شهردار قم خبر داد:

افتتاح ۵ هزار میلیارد تومان پروژه شهری تا پایان سال

شهردار قم از افتتاح 5 هزار میلیارد تومان پروژه شهری در قم تا پایان سال جاری خبر داد.

شهردار قم از افتتاح 5 هزار میلیارد تومان پروژه شهری در قم تا پایان سال جاری خبر داد.

دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به هفته دولت و برنامه شهرداری قم در افتتاح پروژه‌های عمرانی اظهار داشت: در ادامه افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های شهرداری قم، در این مرحله  نیز ۴۰ پروژه افتتاح خواهد شد.

وی افتتاح ۴۰ پروژه عمرانی را در بخش‌های مختلف مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: این ۴۰ پروژه شاخص و مؤثر در بخش‌های‌ فرهنگی اجتماعی، حمل‌ونقل و ترافیک، تفریحی، عمرانی، خدماتی، زیست‌محیطی و فضای سبز و بااعتباری بالغ‌بر هزار میلیارد تومان خواهد بود.

شهردار قم افتتاح پروژه تفریحی خدماتی کهکشان را نمونه‌ای پروژه‌ای اجراشده و شاخص خواند و تصریح کرد: این پروژه با مساحتی برابر یک هزار مترمربع و بااعتباری بالغ‌بر ۲۸۵ میلیارد تومان اجراشده و همکاری با بخش خصوص و جلب مشارکت اقتصادی ویژگی بارز این پروژه است.

وی همکاری و مشارکت با بخش خصوصی را از راهبردهای مهم دانست و تأکید کرد: باید بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در پروژه فراهم شود و شهرداری بر حضور پررنگ بخش خصوصی در توسعه شهر تأکید دارد.

دکتر سقائیان‌نژاد از افتتاح  ۵ پروژه بزرگ تا پایان سال خبر داد و ابراز کرد: پروژه تقاطع نماز، تونل بلوار جمهوری اسلامی در منطقه دو، خط اتوبوس تندرو بلوار مرجعیت، پارکینگ خیابان امام خمینی(ره) و بوستان خضر نیز تا پایان سال افتتاح می‌شود.

شهردار قم اعتبار پروژه‌های قابل‌افتتاح تا پایان سال را مبلغی برابر ۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح شد و امسال تا امروز نزدیک به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه اجراشده و تا پایان سال به مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی اولویت شهر در سال‌های آینده موردتوجه قرارداد و بیان کرد: در حوزه فضای سبز، عمران شهری و حمل‌ونقل عمومی کارهای انجام‌شده که بخشی از نیازهای ما را رفع می‌کند اما یکی از مشکلات اصلی شهر در مورد پارکینگ است.

دکتر سقائیان نژاد اجرای پروژه پارکینگ ضلع شرقی حرم مهر را مطرح کرد و افزود: با اجرای پارکینگ شرقی در حدود یک هزار رو ۱۰۰ پارکینگ برای خودرو و بیش از ۲ هزار پارکینگ برای موتورسیکلت  در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد که امیدواریم تا یک ماه آینده اجرای پروژه کلید بخورد.

وی یکی دیگر از اولویت‌های مهم شهر را اتمام فاز ۵ عمار یاسر مطرح کرد و یادآور شد: فاز ۵ عمار یاسر به‌عنوان پروژه‌ای در مرکز شهر یکی از پروژه‌های مهم شهر بوده و امیدواریم با اجرای این پروژه شرایط مطلوبی ازنظر ترافیکی در مرکز شهر ایجاد شود.

شهردار قم ادامه داد: افزایش مشارکت با بخش خصوصی یکی دیگر از برنامه‌های مهم شهرداری بوده و امیدواریم بتوانیم با فراهم کردن شرایط مطلوب و تعریف بسته‌های تشویقی برای بخش خصوصی شاهد حضور پررنگ‌تر مردم در توسعه شهر باشیم.