انتصاب «معینی‌پور» به معاونت «مهر» دفتر تبلیغات اسلامی

مسعود معینی‌پور مدیر سابق شبکه چهار که در دوران حضورش در این شبکه کارنامه موفقی داشت، به عنوان معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی منصوب شد.

مسعود معینی‌پور مدیر سابق شبکه چهار که در دوران حضورش در این شبکه کارنامه موفقی داشت، به عنوان معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی منصوب شد.

به گزارش شهر بیست، بر اساس اعلام روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، مسعود معینی‌پور جایگزین حجت‌الاسلام محمد شیخ‌الاسلامی در معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه این نهاد حوزوی شده است.

این انتصاب در حالی صورت گرفت که حجت‌الاسلام محمد شیخ‌السلامی از ۲۸ بهمن ۹۹ سکاندار این معاونت بود و حالا پرونده هجده ماه مدیریت او در این دفتر به پایان رسیده است.

معینی‌پور که از آذرماه سال ۹۶ تا اردیبهشت امسال مدیر شبکه چهار سیما بود، عملکرد موفقی داشت و با نگاه روشن و شجاعت او پای بسیاری از نواندیشان و متفکران دینی به سیما باز شد و به تبادل و نقد آرای آنان پرداخته شد.

«شوکران» به سردبیری پیام فضلی‌نژاد از جمله برنامه‌های موفق این شبکه در دوران معینی‌پور بود، برنامه‌ای گفت‌وگو محور که میزبان نخبگان و چهره‌های خاص علمی، فرهنگی، هنری و سیاسی‌ کشور بود. نکته قابل توجه اینکه بسیاری از مهمانان «شوکران» تا پیش از آن در هیچ برنامه تلویزیونی رسانه ملی حاضر نشده بودند و هنوز هم ویدئوهای آن برنامه در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

«زاویه»، «این‌ج‌ا»، «زندگی پس از زندگی» و «سوره» از دیگر برنامه‌های شاخصی بودند که در دوران مدیریت مسعود معینی‌پور در شبکه چهار تولید و با استقبال نخبگان و مخاطبان رسانه ملی مواجه شد.

معینی‌پور دانش آموخته حوزه علميه قم و عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) است. اجرا و کارشناسی بیش از چهل برنامه رادیویی، سردبیری، اجرا، کارشناسی و نویسندگی بیش از صد برنامه زنده و تولیدی رادیویی و تلویزیونی در شبکه‌های مختلف صدا و سیما، عضویت در شورای سیاستگذاری چندین روزنامه، سردبیری فصلنامه علوم انسانی صدرا و نشریه رسائل از دیگر سوابق علمی، فرهنگی و رسانه‌ای معینی‌پور است.

«کمک به ارتقاء سهم دفتر تبلیغات اسلامی در تولید محتوای فاخر در فضای مجازی»، «بازنمایی رسانه‌ای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی دفتر به ویژه عرضه رسانه‌ای محصولات علمی(ژورنالیسم علمی)»، «حمایت از فعالیت گروه‌های تبلیغی و جهادی در عرصه‌های هنر، رسانه و فضای مجازی» و «تدوین و مدیریت اجرای سیاست‌های هنری، رسانه ای و فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی» از جمله انتظارات رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در حکم انتصاب معینی‌پور از اوست.