روایت مدیرکل ورزش و جوانان قم از آخرین وضعیت دو تیم لیگ برتری استان؛

شیطنت برخی افراد در واگذاری مالکیت تیم فردوس

مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به شیطنت برخی افراد در واگذاری مالکیت تیم فردوس گفت: ابتدای فصل مالک سابق فردوس به بنده اعلام کرد به خاطر مشکلات مالی توانایی مدیریت تیم را ندارد ما هم در پاسخ گفتیم فقط موافق فروش به سرمایه‌گذار قمی هستم.

مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به شیطنت برخی افراد در واگذاری مالکیت تیم فردوس گفت: ابتدای فصل مالک سابق فردوس به بنده اعلام کرد به خاطر مشکلات مالی توانایی مدیریت تیم را ندارد ما هم در پاسخ گفتیم فقط موافق فروش به سرمایه‌گذار قمی هستم.

ابراهیم سانی‌خانی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم، در گفتگو با فارس در قم با اشاره به واگذاری مالکیت تیم فوتسال فردوس، بیان کرد: ابتدای فصل رسول قلی‌زاده مالک سابق فردوس اعلام کرد به خاطر مشکلات مالی توانایی تیم‌داری را ندارد و درخواست کمک کرد.

وی افزود: ما هم باتوجه به اینکه مالکیت تیم به‌عهده بخش خصوصی بود نمی‌توانستیم کمکی را بکنیم اما با استفاده از ارتباطاتی که داشتیم از طریق خیرین و شرکت‌های مختلف توانستیم اعتباری بالغ‌بر ۴۰۰ میلیون تومان جذب و تیم را راهی مسابقات کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان قم تصریح کرد: با توجه به هزینه بالای تیم‌داری این مبلغ کفایت نکرد و قلی‌زاده تصمیم گرفت تیم را به مشتریانی که در خارج از استان هستند واگذار کند اما من با تصمیم وی مخالفت کردم، این تیم لیگ‌برتری سرمایه استان است و هواداران زیادی هم دارد به همین‌خاطر به مالک سابق تیم گفتم فقط می‌تواند تیم را به یک سرمایه‌گذار قمی واگذار کند.

وی عنوان کرد: متاسفانه افرادی اطراف این تیم بودند که در پشت پرده با شیطنت‌های خود مانع فروش تیم می‌شدند و باتوجه به اینکه منفعتی داشتند نمی‌خواستند به نوعی این تیم یک روز خوش ببیند و سنگ‌اندازی‌های متعددی انجام دادند.

سانی‌خانی گفت: ما به همراه هیأت فوتبال به کمک تیم فردوس آمدیم و تیم را حداقل تا نیم‌فصل حفظ کردیم؛ حدود یک هفته پیش از طریق استانداری به ما اعلام شد یک سرمایه‌گذار پیدا شده و می‌خواهد تیم‌داری کند.

اداره‌کل ورزش و جوانان هم موافقت خود را بعد از بررسی و صلاحیت این سرمایه‌گذار اعلام کرد و بعد از گذشت چند روز این تیم به بخش خصوصی جدیدی واگذار شد، دو برادری که به عنوان مالکان جدید فردوس انتخاب شده‌اند، اشراف کاملی روی ورزش فوتسال دارند.

وی گفت: با روی‌کار آمدن مالکان جدید این پیش‌بینی را می‌کنیم که روز‌های درخشان دوباره به فوتسال قم برگردد و تیم فردوس هم از مشکلات مالی نجات پیدا می‌کند.

*واسطه‌گری کردیم تا مشکل فدراسیون بسکتبال با تیم شیمیدر حل شود

سانی‌خانی در خصوص منحل شدن تیم شیمیدر اظهار کرد: متاسفانه روز‌های اولی که خبر منحل شدن تیم شیمیدر در فضای مجازی پخش شد؛ برخی‌ها شایعه‌سازی کردن که شیمیدر با مسئولین استانی به مشکل خورده است اما هنریک درغوکاسیان مالک شیمیدر با مصاحبه‌ای که انجام داد مانع تایید این شایعه شد.

وی ادامه داد: مشکل تیم شیمیدر تنها با فدراسیون بود؛ با توجه به اینکه شیمیدر یک افتخارآفرینی بزرگی برای استان قم انجام داده بود و ما هم با مالک این تیم تعامل خوبی داشتیم تصمیم گرفتیم میان فدراسیون و این تیم واسطه‌گری کنیم تا مشکلات حل شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم خاطرنشان کرد: متاسفانه قرعه‌کشی این فصل انجام شد و به گفته بسیاری از کارشناسان شیمیدر غایب بزرگ این رقابت‌ها بود، امیدوارم این اختلاف نظرها حل شود تا شاهد تیم‌داری دوباره این باشگاه باشیم.