مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قم خبر داد؛

برگزاری بیش از ۴۵۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در استان قم

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قم گفت: باتوجه به پیش‌بینی انجام شده بیش از ۴۵۰ برنامه در حوزه‌های مختلف توسط دستگاه‌های اجرایی در سطح استان قم در هفته پدافند غیرعامل انجام خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قم گفت: باتوجه به پیش‌بینی انجام شده بیش از ۴۵۰ برنامه در حوزه‌های مختلف توسط دستگاه‌های اجرایی در سطح استان قم در هفته پدافند غیرعامل انجام خواهد شد.

مهدی متقیان در جلسه شورای هماهنگی هفته پدافند غیرعامل استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه هفته نکوداشت پدافند غیرعامل از ۴ الی ۱۱ آبان‌ماه است، اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های کلی نظام در حوزه مصون‌سازی کشور، با ابلاغیه مقام معظم رهبری و تصویب شورای عامل انقلاب فرهنگی روز ۸ آبان‌ماه به‌عنوان روز پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه در این تاریخ برنامه‌های مختلفی در سطح کشور و استان‌ها برگزار خواهد شد، مطرح کرد: با توجه به رویکرد برنامه‌های پدافند غیرعامل و ضرورت فرهنگ‌سازی در این حوزه، برنامه‌های استان قم از روز چهارشنبه ۴ آبان‌ماه در سطح استان آغاز خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قم با اشاره به اینکه شعار این روز، پدافند غیرعامل وظیفه همگانی است و محور فعالیت‌ها آگاه‌سازی عمومی و تبیین تهدیدات نوین است، عنوان کرد: در روز پنج‌شنبه ۵ آبان‌ماه نیز روز پدافند اقتصادی، اشتغال آفرین و دانش‌بنیان و محور فعالیت‌ها نیز پشتیبانی و حمایت مردمی است؛ همچنین در این تاریخ دیدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل با مراجع تقلید نیز پیش‌بینی‌شده است.
وی با تأکید بر اینکه روز جمعه ۶ آبان‌ماه روز جمعیت، محور پدافند غیرعامل که با برنامه محوری تبیین اهمیت جمعیت جوان در دفاع ملی و استفاده از ظرفیت نمازهای جمعه است، خاطرنشان کرد: شنبه ۷ آبان‌ماه نیز روز پدافند شهری، شهر پایدار بوده و محور فعالیت‌ها شهر آماده و شهر هوشمند برنامه‌ریزی‌شده است.

متقیان با اشاره به اینکه یک‌شنبه ۸ آبان‌ماه روز پدافند غیرعامل، پدافند سایبری، مصونیت زیرساختی بوده و محوریت فعالیت‌ها ایمن‌سازی زیرساخت‌ها است، تصریح کرد: روز دوشنبه ۹ آبان‌ماه نیز روز پدافند غیرعامل، ایران پایدار با محوریت تبیین مفاهیم پدافند غیرعامل است.

وی با بیان اینکه سه‌شنبه ۱۰ آبان‌ماه روز پدافند زیستی، سلامت عمومی با محوریت مشارکت مردم در تداوم سلامت برنامه‌ریزی‌شده است، یادآور شد: روز چهارشنبه ۱۱ آبان‌ماه که آخرین روز هفته پدافند غیرعامل است، با عنوان آموزش و فرهنگ‌سازی محور آمادگی ملی با محوریت اهمیت آموزش عمومی برنامه‌ریزی‌شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قم ادامه داد: با توجه به اینکه امسال موضوع دانش‌بنیان در شعار سال پررنگ و با اهمیت بوده است، شعار نکوداشت هفته پدافند امسال با عنوان برای مردم؛ پدافند دانش‌بنیان، حفاظت از زیرساخت‎ها، تداوم کارکردها نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه ستاد بزرگداشت پدافند غیرعامل در استان‌ها با مسئولیت استاندار و دبیری مدیرکل پدافند غیرعامل استان تشکیل‌شده است، ابراز کرد: برنامه‌ها در هفته پدافند غیرعامل در ۴ سطح ملی، دستگاهی، استانی و شهری برگزار می‌شود.
متقیان اضافه کرد: برنامه‌های این هفته شامل کلیه دستگاه‌های اجرایی می‌شود که در حوزه فرهنگ‌سازی، آموزش، رزمایش و مصون‌سازی زیرساخت‌ها برنامه خواهند داشت.

وی در پایان تأکید کرد: با توجه به پیش‌بینی انجام‌شده بیش از ۴۵۰ برنامه در حوزه‌های مختلف توسط دستگاه‌های اجرایی در سطح استان قم در هفته پدافند غیرعامل انجام خواهد شد.