مدیرکل ارشاد استان خبر داد:

آیین «مهر سینمای ایران» در قم برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری آیین «مهر سینمای ایران» در قم با حضور رئیس سازمان سینمایی خبر داد و گفت: در این مراسم از فعالان برتر سینما در استان تجلیل خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری آیین «مهر سینمای ایران» در قم با حضور رئیس سازمان سینمایی خبر داد و گفت: در این مراسم از فعالان برتر سینما در استان تجلیل خواهد شد.

به گزارش شهر بیست، امیر علی عموزاده در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران به تشریح جزئیات برگزاری آیین «مهر سینمای ایران» پرداخت و اظهار کرد: این ویژه‌برنامه به‌دلیل تقارن روز ملی سینما و ایام اربعین با تأخیر در مهرماه و با عنوان «هفته مهر سینمای ایران» برگزار می‌شود.

وی، برگزاری رویداد مهر سینمای ایران را تلاشی برای رسیدن به هدف تمرکززدایی از پایتخت و توجه به هنرمندان استانی عنوان کرد و افزود: این رویداد در راستای تحقق رویکرد عدالت‌محور دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر و تکریم سینماگران، هنرمندان و فعالان استانی حوزه سینما تدارک دیده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اینکه رویداد هفته مهر سینمای ایران با مشارکت سازمان سینمایی و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: قم از نخستین استان‌هایی بود که برای برگزاری این رویداد اعلام آمادگی کرد و به همین منظور در اواخر شهریورماه، اعضای کمیته هیئت انتخاب به منظور انتخاب و تجلیل از فعالان برتر سینما در قم تشکیل جلسه دادند.

عموزاده افزود: اعضای هیئت انتخاب متشکل از فیلمسازان پیشکسوت و باتجربه استان و نمایندگان تشکل‌های سینمایی استان سه جلسه برگزار کردند و با نظر و نگاه آن عزیزان، در ابتدا لیست بلندی از کاندیداهای شایسته در هر بخش احصا و سپس به طور دقیق و موشکافانه نسبت‌به انتخاب برگزیدگان اقدام شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه طی دو سال اخیر شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم و برگزاری جشنواره‌های سینمایی در استان کمرنگ شده بود و فرصت لازم نیز برای اعلام فراخوان و دریافت آثار فیلمسازان استان نیز وجود نداشت، اعضای هیئت انتخاب با همفکری و مشورت در جلسات فشرده و طولانی، فعالان برتر سینما در قم را انتخاب کردند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی قم یادآور شد: با توجه به اینکه معیار و ملاک دقیقی برای شناسایی منتخبان وجود نداشت، سوابق و رزومه و جوایز و افتخارات هنرمندان استان از سوی اعضای هیئت انتخاب مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت منتخبان مشخص شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در ادامه از برگزاری نخستین آیین مهر سینمای ایران در قم خبر داد و گفت: این مراسم عصر روز چهارشنبه ۲۷ مهرماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷:۳۰ با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و مسئولان استانی در تالار فرهنگ و هنر شهر قم برگزار می‌شود.

عموزاده تصریح کرد: در این مراسم از برگزیدگان استانی در رشته‌های کارگردانی فیلم بلند و کوتاه، بازیگری، فیلمنامه‌نویسی، تدوین، گریم، صداگذاری، جلوه‌های ویژه بصری، فیلمبرداری، انیمیشن، سینمادار، آموزشگاه سینمایی، پژوهشگران سینما و تهیه کننده فیلم سینمایی تجلیل خواهد شد.

وی افزود: همچنین از دو پیشکسوت سینمای استان به عنوان سرمایه فرهنگی و هنری، دو هنرمند ایثارگر و یک خانواده شهید هنرمند استانی تقدیر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پایان از تلاش‌های اعضای هیئت انتخاب رویداد مهر سینمای ایران در قم و عوامل اجرایی برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.