رتبه بندی فرهنگیان و قدرت ذهن!

این روزها با اینکه فرصت ها و موقعبت های سوادآموزی و کسب دانش زیاد شده و به سلامتی از بنگاهی و عضو شورای شهر و آبدارچی اداره گرفته تا رئیس بانک و مدیر کارخانه و مسئول اداره ... کلهم اجمعین دارای تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی هستند، باز هم می بینیم سواد اطلاعاتی خلق الله در حد همان اکابر قدیم هم نیست. 

این روزها با اینکه فرصت ها و موقعبت های سوادآموزی و کسب دانش زیاد شده و به سلامتی از بنگاهی و عضو شورای شهر و آبدارچی اداره گرفته تا رئیس بانک و مدیر کارخانه و مسئول اداره … کلهم اجمعین دارای تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی هستند، باز هم می بینیم سواد اطلاعاتی خلق الله در حد همان اکابر قدیم هم نیست. 

باور بفرمائید امروز نصف جمعیت مملکت فرق بین افوریسم ( کلمات قصار طنز آمیز) را از رهنمودها و راهکارهای علمی تمیز نمی دهند و آنجایی که باید تدبر کنند و یک قاشق فسفر بسوزانند، مثل علی صادقی نیش شان را تا بناگوش باز می کنند و آنجایی که باید لبخند بزنند و قشر اربیت فرونتال میانی مغزشان را افزایش دهند، قیافه پاسکال و انیشتن و دکتر حسابی به خودشان می گیرند و ادای آدم های روشنفکر را در می آورند!

الان هم نقل کاربرد های یافته های نوین علمی در اداره مملکت است که در این اوضاع کشمشی اقتصادی بهترین گزینه محسوب می شوند البته به شرط اینکه گوش شنوایی باشد.

در همین راستا چندی قبل پژوهشگران چین و سنگاپور سعی کردند با ارائه یک فناوری جدید، گامی برای تحقق رویای کنترل اشیاء با قدرت ذهن بردارند.

به گزارش ایسنا این دانشمندان قصد دارند با استفاده از  “فرامواد”(Metamaterials)  نخستین گام را به سوی کنترل ذهنی بی‌سیم و از راه دور “فرامواد” بردارند. در واقع تلاش دارند یک انسان بتواند “فراسطح” را مستقیما با ذهن خود کنترل کند. چرا که مغز انسان در فرآیند تفکر، امواج مغزی تولید می‌کند.

پژوهشگران این نظریه را مطرح کردند که جمع‌آوری امواج مغزی و استفاده از آنها به عنوان سیگنال‌های کنترل‌کننده فراسطوح، به کاربران امکان می‌دهد که فراسطوح را با ذهن خود کنترل کنند. ین گروه پژوهشی با انتقال امواج مغزی از کاربر به کنترل‌کننده به صورت بی‌سیم و از طریق بلوتوث، به کنترل از راه دور دست یافتند. نتایج آزمایش شبیه‌سازی‌شده نشان داد که امواج مغزی کاربر مستقیما نتیجه را کنترل می‌کنند. ( به نقل از جراید)

حقیقت امر مطلب کمی علمی و بالای دیپلم است و در حالت عادی خواندن آن باعث ثقل جهاز هاضمه می شود. اما خلاصه داستان این است که دانشمندان با “فرامواد”خیلی چکشی و پرگاز در حال کنترل “فراسطوح” هستند آن هم از راه دور و بدون ضرب و زور!

یعنی اگر دو روز دیگر دیر سرکار رسیدید و می بینید هر چه تلاش می کنید که مدیر را بپیچانید و علت تاخیر را توجیه کنید، تیرتان به سنگ می خورد بدانید و آگاه باشید که مدیرتان با “فرامواد” در حال کنترل “فراسطح” ذهن تان است و بیخودی تقلا نکنید!

با این رویکرد حتی می توان “فراسطح” ذهنیت افراد را هم مختصری قلقلک داد و سطح قناعت و مناعت طبع افراد تا جایی بالا برد که اصلاً به مادیات و حطام بی ارزش دنیوی فکر نکنند! مثلاً ممکن است فرهنگیان خودشان به سامانه بارگذاری مدارک رتبه بندی بروند و درخواست لغو بدهند. یا حتی ممکن است خلق الله دسته جمعی کارزار تشکیل دهند و از دریافت یارانه معیشتی و غیر معیشتی به صورت خودجوش خودداری کنند! سایر مزایای کنترل ذهنی افراد را خودتان لیست کنید؛ بیل که به کمرتان نخورده است!