“روز قم” در تقویم ملی ثبت می شود؟

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به تشکیل دبیرخانه مقاومت در قم، گفت: تلاش می‌شود روز قم در آینده در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به تشکیل دبیرخانه مقاومت در قم، گفت: تلاش می‌شود روز قم در آینده در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری قم، حمید نادری در نشست خبری به مناسبت روز قم که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: معرفی ظرفیت‌های اقتصادی، گردشگری و فرهنگی مهم‌ترین اهداف از نام‌گذاری روزهای سال به نام یکی از شهرها است.

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم و نام‌گذاری آن به‌روز قم، گفت: تلاش می‌شود روز قم در آینده در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

وی تشکیل دبیرخانه مقاومت در قم را موردتوجه قرارداد و یادآور شد: بازخوانی هویت منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی مقاومت و چرخش بین نسلی در قالب گردشگری از اهداف و رویکردهای مهم این دبیرخانه است.

نادری اضافه کرد: ایجاد هم‌افزایی و افزایش تبادلات در بین کلان‌شهرهای بزرگ کشور در قالب سلسله نشست و تورهای گردشگری در عرصه داخلی با حضور شهرهای رشت، بوشهر، کرمان، شیراز و قم در حال انجام است.

وی با تأکید بر اهمیت معرفی ظرفیت‌های اقتصادی تصریح کرد: در بعد بین‌المللی نیز نشست‌هایی با حضور نخبگان و اندیشمندانی از کشورهای مختلف دنیا برای ایجاد پیوند در عرصه مقاومت گردشگری در دست برنامه‌ریزی است.

به گفته نادری، بازخوانی تاریخی شخصیت‌های اثرگذار در عصر حاضر و رویدادهای مهم، برگزاری نشست‌ها و سمینارهای علمی در جغرافیای مقاومت، برگزاری نشست‌های تخصصی بین استان‌ها و کشورهای حوزه مقاومت و برگزاری تورهای مقاومت در قالب گردشگری مقاومت پیش‌بینی‌شده است.

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم اهمیت گردشگری مقاومت را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: لزوم تبیین پرداخت به مقوله گردشگری مقاومت و حضور عناصر مؤمن و انقلابی در حوزه گردشگری از ضروریات این مهم است.

وی خاطرنشان کرد: برای انجام فعالیت‌های کارآمد در حوزه تقویت هویت جمعی و پررنگ‌تر کردن نقش مردمی، سند راهبردی گردشگری در دست تدوین نهایی است.