زنگ “روز قم” به صدا در آمد

به مناسبت سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر قم که «روز قم » نامگذاری شده زنگ این روز توسط تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در یکی از مدارس استان نواخته شد.

به مناسبت سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر قم که «روز قم » نامگذاری شده زنگ این روز توسط تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در یکی از مدارس استان نواخته شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری قم، در آستانه سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به شهر مقدس قم که به نام روز قم نامگذاری شده صبح چهارشنبه با حضور آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت، سقاییان نژاد شهردار قم و جمعی از مسئولان استانی زنگ روز قم در مدرسه شاهد نمازی خواه به صدا درآمد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در سخنانی در این مراسم بیان داشت: روزی که حضرت فاطمه معصومه وارد شهر قم شدند بسیاری از اهالی قم به خصوص افراد برجسته، شاخص و بزرگان قم به استقبال ایشان آمدند و استقبال باشکوهی از آن حضرت صورت گرفت.

آیت الله سید محمد سعیدی عنوان داشت: روایاتی از ائمه معصومین در خصوص مقام و جایگاه حضرت فاطمه معصومه داریم که تاکید شده هر کسی آن حضرت را زیارت کند پاداش ایشان بهشت است.

وی افزود: از زمانی که حضرت فاطمه معصومه (س) به شهر مقدس قم آمدند تا کنون شاهد تأثیرگذاری آن حضرت نه تنها در قم بلکه در جهان هستیم.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اهمیت خدمت در شهر مقدس قم با بیان اینکه باید از کسانی که به قم خدمت می‌کنند از آنان قدردانی کنیم ادامه داد: مجموعه نظام جمهوری اسلامی و مسئولان کشوری با این شهر ارتباط مستمری دارند و امام راحل و رهبر معظم انقلاب نیز خودشان را اهل قم می‌دانستند از این رو باید قدر نعمت زندگی در شهر قم را بدانیم و تلاش کنیم که در مسیر اهل بیت گام برداریم.

همچنین در حاشیه نواختن زنگ روز قم، از پوستر گرامیداشت روز قم رونمایی شد.

این پوستر با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه قم، دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم، ابوالقاسم مقیمی معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم، خوش‌گفتار رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان و جمعی از مدیران شهری امروز در مدرسه پسرانه حاج اسدالله نمازی خواه رونمایی شد.